Поляк К.Ю. та Вальковець А.С. (2024) ЗАСТОСУВАННЯ ШІ ПРИ ФОРМУВАННІ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ В МАРКЕТИНГУ. Via Economica, 2024: Вип. 7. с. 59-63. ISSN ISSN (PRINT): 2786-8559 ISSN (ONLINE): 2786-8567
|
Текст
Поляк К.Ю., Вальковець А.С..pdf Завантажити (2MB) | Перегляд |
Анотація
У статті обґрунтовано доцільність інтеграції штучного інтелекту (далі – ШІ) в управлінські процеси, зокрема маркетингову діяльність, та їх вплив на ефективність діяльності підприємств. Встановлено, що використання ШІ у бізнес-процесах підприємств дозволяє суттєво оптимізувати управління маркетингом. Зокрема, ШІ дозволяє автоматизувати рутинні завдання, що дає змогу менеджерам зосередитися на стратегічному плануванні та інноваціях. Результати дослідження підтверджують гіпотезу про те, що ШІ кардинально змінює традиційні підходи до маркетингового управління. Встановлено, що сучасні системи ШІ здатні самонавчатися та адаптуватися і це відкриває нові перспективи для автоматизації прийняття маркетингових рішень та аналізу великих обсягів даних. Визначено, що впровадження ШІ в бізнес-процеси може значно підвищити ефективність та конкурентоспроможність підприємств та вимагає значних інвестицій в освіту, дослідження та створення відповідної інфраструктури. Доведено, що інтеграція ШІ в управлінські процеси дозволяє підвищити рівень якості управління. З’ясовано, що ШІ може суттєво оптимізувати управління проектами та командами. Встановлено, що не зважаючи на значний потенціал ШІ в автоматизації та аналізі даних, роль людини лишається пріоритетною. Визначено, що ефективне використання ШІ потребує розуміння його можливостей та обмежень, а також врахування етичних аспектів. Для успішного впровадження ШІ необхідно створити сприятливі умови, що включають підготовку кваліфікованих фахівців та розробку відповідних нормативно-правових актів. Встановлено, що застосування ШІ дозволяє автоматизувати безліч маркетингових завдань, таких як збір даних, аналіз даних та створення звітів. Це дозволяє менеджерам із маркетингу приймати більш обґрунтовані маркетингові рішення і фокусуватися на розвитку персоналу. Дослідження пропонує практичні рекомендації менеджменту підприємств, що вбачають доцільність впровадження ШІ у власні бізнес-процеси. Практичне значення одержаних результатів полягає у підтвердженні ефективності застосування ШІ на вітчизняних підприємствах.
The article substantiates the feasibility of integrating artificial intelligence (hereinafter – AI) into management processes, in particular, marketing, and their impact on the efficiency of enterprises. It is established that the use of AI in business processes of enterprises can significantly optimize marketing management. In particular, AI allows automating routine tasks, which allows managers to focus on strategic planning and innovation. The results of the study confirm the hypothesis that AI is fundamentally changing traditional approaches to marketing management. It has been established that modern AI systems are capable of self-learning and adaptation, which opens up new prospects for automating marketing decision-making and analyzing large amounts of data. It has been determined that the introduction of AI into business processes can significantly increase the efficiency and competitiveness of enterprises and requires significant investments in education, research and the creation of appropriate infrastructure. It is proved that the integration of AI into management processes can improve the quality of management. It is found that AI can significantly optimize project and team management. It has been established that despite the significant potential of AI in automation and data analysis, the role of humans remains a priority. It is determined that the effective use of AI requires an understanding of its capabilities and limitations, as well as consideration of ethical aspects. For the successful implementation of AI, it is necessary to create favorable conditions, including the training of qualified specialists and the development of relevant regulations. It is established that the use of AI allows automating many marketing tasks, such as data collection, data analysis, and report generation. This allows marketing managers to make more informed marketing decisions and focus on staff development. The study offers practical recommendations to the management of enterprises that see the feasibility of introducing AI into their own business processes. The practical significance of the results obtained is to confirm the effectiveness of AI application at domestic enterprises.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Поляк К. Ю. Застосування ШІ при формуванні управлінських рішень в маркетингу / К. Ю. Поляк, А. С. Вальковець // Via Economica. - 2024. - Вип. 7. - С. 59-63. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8559/2024-7-9 |
Ключові слова: | штучний інтелект, управлінські рішення, бізнес-процеси, маркетинг, інновації; artificial intelligence, management decisions, business processes, marketing, innovations |
Тематика (за УДК): | 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних > 004.8 Штучний інтелект 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 005 Управління. Менеджмент > 005.3 Управлінська діяльність |
Підрозділи: | Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра документальних комунікацій та менеджменту Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра економіки та управління бізнесом |
Користувач, що депонує: | Богдана Печончик |
Дата внесення: | 05 Лют 2025 06:37 |
Останні зміни: | 05 Лют 2025 06:37 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/16666 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |