Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ТА ІСТОРІОГРАФІЯ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА (20–80-ті рр. ХХ ст.)

Стихун Н.В. (2023) ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ТА ІСТОРІОГРАФІЯ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА (20–80-ті рр. ХХ ст.). Наукові інновації та передові технології. Серія «Педагогіка», 2023: №4(18). с. 536-553.

[img] Текст
Стихун Н.В..pdf

Завантажити (295kB)

Анотація

У статті джерельну базу даного періоду розподілено на п’ять основних груп: документи й матеріали нормативно-правового характеру; державні архівні джерела; педагогічна преса та періодичні видання; праці вітчизняних психологів і педагогів, у яких висвітлено сутність театрального мистецтва; довідкові видання (енциклопедії, словники), дисертаційні та монографічні праці, матеріали науково-практичних конференцій, присвячені специфіці театрального мистецтва у професійній майстерності вчителів досліджуваного періоду. Історіографію проблеми проаналізовано в контексті системного підходу й обґрунтовано та схарактеризовано п’ять її етапів: етап експериментування й новаторства (1920–1933 рр.); українська педагогіка як складова «російськорадянської» культури (1933–1958 рр.); українська педагогічна думка у змаганнях за демократичний розвиток (1958–1985 рр.); становлення сучасного етапу розвитку української педагогічної думки в рамках радянського дискурсу (1985–1991 рр.); розвиток педагогіки і школи в Українській державі (1991 р. – до сьогодні). На основі аналізу теорії і практики використання засобів театрального мистецтва у розвитку професійної майстерності вчителів у різних загальноосвітніх навчальних закладах в обраних хронологічних межах визначено, що вчителі здійснювали навчально-виховну діяльність, використовуючи засоби театрального мистецтва (театральна гра, імпровізація, інсценізація, мізансцена, живе слово, культура й техніка мови, сценічне мовлення, жести, міміка й пантоміміка, акторська техніка, артистизм), що сприяло ефективній організації не лише навчального та виховного процесу, а
й засобом адаптації учнів до умов співіснування з оточуючими, засобом трансформації соціального досвіду пізнання однолітків та дорослих, розвитку та презентації власних творчих можливостей тощо.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Стихун Н.В. Джерельна база та історіографія проблеми розвитку майстерності вчителів засобами театрального мистецтва / Н.В. Стихун // Наукові інновації та передові технології. Серія «Педагогіка». - 2023. - № 4(18). - С. 536-553.
Ключові слова: джерельна база, історіографія, професійна майстерність учителів, засоби театрального мистецтва, педагогічна преса.
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 371 Організація системи освіти та виховання. Шкільна організація
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Художньо-педагогічний факультет > Кафедра театральної режисури
Користувач, що депонує: Unnamed user with username Marchuk
Дата внесення: 28 Лют 2025 05:24
Останні зміни: 28 Лют 2025 05:24
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17137

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу