Палаженко О.П. та Цюлюпа С.Д. та Сіончук О.В. (2024) КОМПОНЕНТНА СТРУКТУРА ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ ВИКЛАДАЧІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА. Музикознавча думка Дніпропетровщини, 2024 (№1): Вип.26. с. 249-260.
![]() |
Текст
Палаженко О.П., Цюлюпа С. Д., Сіончук О.В..pdf Завантажити (601kB) |
Анотація
Мета статті – визначити суть та зміст компонентної структури інструментально-виконавської підготовки викладачів музичного мистецтва. Методи дослідження. Шляхом опрацювання педагогічної, психологічної та філософської літератури та на основі узагальнення наукової джерельної бази було визначено суть поняття «інструментально-виконавська підготовка». Наукова новизна. Якісне оволодіння виконавською майстерністю майбутніми викладачами музичного мистецтва розпочинається із засвоєння загальної теорії музики, гармонії, поліфонії, теорії інтерпретації, інструментовки,
історії музики, тобто з теоретичних знань. Висновки. У процесі аналізу наукової літератури та напрацювань провідних науковців було встановлено структуру інструментально-виконавської підготовки викладачів музичного мистецтва, що складається з інформаційно-когнітивного, мотиваційно-ціннісного, емоційно-особистісного та операційно-діяльнісного компонентів. Мотиваційно-ціннісний компонент виконавської майстерності майбутнього викладача музичного мистецтва веде до професійного розвитку та самовдосконалення студентів. Поєднання загальнокультурних та мистецьких знань про вплив мистецтва на естетичний та художній розвиток особистості, а також здатність до інтеграції набутих знань респондентами у своїй практичній діяльності виявляється в інформаційно-когнітивному компоненті виконавської підготовки викладачів музичного мистецтва. Поєднання навичок та технічних умінь забезпечує операційно-діяльнісний компонент інструментально-виконавської підготовки викладачів музичного мистецтва.
Що стосується емоційно-особистісного компонента інструментально-виконавської підготовки викладачів музичного мистецтва, то він включає емоційні та вольові професійно необхідні якості, зокрема: виконавську пам’ять, метро-ритмічну чіткість та музичний слух, а також рефлексивні уміння коригування та самоаналізу.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Палаженко О. П. Компонентна структура інструментально-виконавської підготовки викладачів музичного мистецтва / О. П. Палаженко, С. Д. Цюлюпа, О. В. Сіончук // Музикознавча думка Дніпропетровщини. - 2024. - Вип. 26. № 1. - С. 249-260. - https://doi.org/https://doi.org/10.33287/222418 |
Ключові слова: | інструментально-виконавська підготовка, викладачі, музичне мистецтво, компоненти |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика |
Підрозділи: | Факультет музичного мистецтва > Кафедра духових та ударних інструментів |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 28 Лют 2025 09:26 |
Останні зміни: | 28 Лют 2025 09:26 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17149 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |