Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ ПРОЕКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Войтович О. та Войтович І.С. та Білецький В.В. (2022) ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ ПРОЕКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ. Людинознавчі студії, 2022 (№14): 46. с. 18-23.

[img] Текст
Підготовка вчителів до використання проектної технології в освітньому процесі.pdf

Завантажити (353kB)
Офіційний посилання: https://doi.org/10.24919/2413-2039.13/46.2

Анотація

У статті визначено етапи впровадження проектних технологій в процесі підготовки майбутніх учителів: пошуковий, аналітичний, практичний, презентаційний та контрольний, поетапне виконання яких забезпечує ефективність виконання проекту. Здійснено аналіз вимог щодо реалізації проектної технології в освітньому процесі підготовки майбутніх учителів, що характеризуються наявністю значущої проблеми та практичністю отриманих результатів, самостійною освітньою діяльністю, чітким структуруванням змісту проекту, обов’язковим представленням результатів роботи. Досліджено види проектів, які ефективно реалізовуються в освітньому процесі підготовки майбутніх вчителів, а саме: за видом освітньої діяльності, за предметно-змістовим напрямком, за кількістю учасників, за тривалістю виконання.
В ході підготовки майбутніх учителів нами здобуто успішний досвід реалізації проектної технології. З цією метою удосконалено зміст навчальної дисципліни «Методика навчання (за фахом)» шляхом введення практичного заняття «Методика застосування проектних технологій навчання», завдання якого передбачали б виконання певного навчального проекту. Тематика запропонованих проектів перекликалася із тематикою навчальних проектів, що пропонуються в навчальній програмі конкретного предмету закладу середньої освіти. Це дало змогу залучити майбутніх учителів до проектної діяльності та самостійно реалізувати
навчальний проект, який передбачено в програмі навчального предмету, проаналізувати можливі проблемні моменти під час виконання його учнями.
Зроблено висновки, що впровадження проектних технологій спричиняє певні проблеми: недостатній для виконання проекту рівень теоретичних знань і практичних умінь з дисципліни; нерозуміння учасниками проекту мети та завдання, що унеможливлює його якісне виконання; недостатня мотивація деяких учасників освітнього процесу щодо виконання такого виду діяльності; ускладненість досягнення мети проекту через недостатній рівень матеріально-технічної бази закладу. Також встановлено, що реалізація даної технології має певні переваги: стимулює здобувачів освіти до освітньої діяльності дослідницького характеру щодо вирішення практично значущих професійних проблем, посилює їхню мотивацію до роботи на занятті, активізує їх самостійну роботу, зокрема навчає самостійно бачити та вирішувати проблему, приймати рішення, прогнозувати результати прийнятих рішень та їх наслідки.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Войтович О. Підготовка майбутніх учителів до використання проектної технології в освітньому процесі О.Войтович, І.Войтович, В.Білецький // Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка». - 2022. - № 14(46). - С. 18–23.
Ключові слова: майбутні вчителі, проектні технології, освітній процес
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 371 Організація системи освіти та виховання. Шкільна організація
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра вищої математики
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 01 Бер 2025 23:10
Останні зміни: 01 Бер 2025 23:11
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17167

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу