Бондар І.В. (2025) ДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОЛІКУЛЬТУРНОГО ПІДХОДУ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ШКІЛЬНОЇ ІСТОРІЇ ОСВІТИ. Наукові інновації та передові технології, 2025 (№2): 42. с. 1206-1215. ISSN 2786-5274
|
Текст
Bondar_I_dudact_osobl.pdf Завантажити (225kB) | Перегляд |
Анотація
У статті проаналізовано стан проблеми та визначено особливості реалізації полікультурного підходу в процесі навчання шкільної історії. Наголошено, що полікультурність є концептуальним чинником розвитку сучасної української історичної освіти та її методологічною складовою, що наразі реалізується у змістовому компоненті на рівні концепцій та програм. Однак, окремі дидактичні аспекти впровадження полікультурності у процес навчання історії вимагають розроблення механізмів її реалізації: організаційних форм, методів, технологій та відповідних засобів.
Досліджено, що навчання історії за полікультурним підходом реалізується через актуалізацію відповідних знаннєвих, діяльнісних і оцінно-ціннісних компонентів, творчу діяльність, позакласну і позашкільну роботу при міжпредметній інтеграції. Виділено пріоритетні напрямки діяльності вчителя для досягнення окресленої мети.
З’ясовано, що методика уроку повинна передбачати змістове наповнення матеріалами історії повсякдення, багатоперспективності, багато-культурного, краєзнавчого, конкретно-історичного, аксіологічного характеру, залучення наявних у даній місцевості природних і культурних ресурсів. Вказано форми навчальної роботи: дискусії, семінари, інтегровані уроки, навчальні екскурсії, факультативи, гуртки.
Наголошено, що необхідною умовою вивчення шкільної історії на засадах полікультурності є застосування системи компетентнісно орієнтованих завдань розроблених на основі розлогої інформаційної бази для самостійної роботи учнів з історичними документами, виконання практичних робіт. Зміст пізнавальних завдань певною мірою визначає вибір методів, прийомів, засобів навчання та способи їх розв’язку.
Визначено, що підвищення ефективності реалізації цього підходу вимагає упровадження ідей та методичного інструментарію різних типів навчання: проблемного, евристичного, технології критичного мислення, проєктного навчання, дослідницького, інтерактивного, ігрового.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Бондар І.В. Дидактичні особливості реалізації полікультурного підходу в процесі навчання шкільної історії освіти / І.В.Бондар // Наукові інновації та передові технології. - 2025. - №2 (42). - С. 1206-1215. |
Ключові слова: | полікультурність, полікультурний підхід, зміст освіти, процес навчання історії |
Тематика (за УДК): | 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 008 Цивілізація. Культура. Прогрес 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 9 Географія. Біографії. Історія > 93 Історія 9 Географія. Біографії. Історія > 94 Загальна історія |
Підрозділи: | Факультет історії, політології та міжнародних відносин > Кафедра історії України |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 17 Бер 2025 08:43 |
Останні зміни: | 17 Бер 2025 08:43 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17466 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |