Бондар І.В. (2025) ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ ЗА ПОЛІКУЛЬТУРНИМ ПІДХОДОМ. Вісник науки та освіти, 2025 (№1(31)). с. 861-871. ISSN 2786-6165
|
Текст
Bondar_I_osobl_realiz.pdf Завантажити (295kB) | Перегляд |
Анотація
У статті наголошено, що полікультурність – одна із найактуальніших тенденцій процесу реформування освіти і поглиблюється завдяки запровадженню європейських стандартів освіти в Україні. Проаналізовано підходи до змісту шкільної історичної освіти в багатокультурному суспільстві України, які знайшли відображення у державних стандартах історичної освіти, програмах з історії. У цих документах лейтмотивом простежуються завдання формування школою громадянської позиції учнів, що має базуватися на таких фундаментальних засадах як демократія, патріотизм, толерантність, повага до прав і свобод людини, що суголосно із Загальноєвропейськими рекомендаціями до організації навчання історії у ХХІ столітті, акцентується увага на формуванні низки ключових і предметних компетенцій для співпраці у багатокультурному й інформаційно насиченому середовищі. У статті визначено полікультурність як методологічний підхід до формування змісту навчання та виховання. Зазначено, що полікультурність може виступати як стартова позиція у навчанні історії і як його результат. Досліджено особливості реалізації означеного підхіду до формування змісту шкільних курсів історії у контексті компетентнісного навчання, виокремлено умови наповнення процесу навчання полікультурним змістом, системою понять, окреслено шляхи інтегрування академічної інтерпретації в освітні практики. З’ясовано, що реалізація полікультурного підходу в освітньому процесі вимагає впровадження компетентнісно орієнтованої методики навчання історії. Визначено, що підвищення ефективності реалізації цього підходу вимагає розроблення навчально-методичної літератури, яка висвітлюватиме теми, пов’язані з культурою, історією і сьогоденням етнічних та інших спільнот України, упровадження системи компетентнісно орієнтованих завдань у її методичний апарат, широкого використання можливостей поєктного, дослідницького навчання, ресурсів інформаційних, комунікаційних та інтерактивних технологій.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Бондар І.В. Особливості реалізації змісту шкільної історичної освіти за полікультурним підходом / І.В.Бондар // Вісник науки та освіти. - 2025. - №1 (31). - С. 861-871. |
Ключові слова: | полікультурність, полікультурний підхід, зміст освіти, пізнавальне завдання, ключові та предметні компетентності, навчання історії |
Тематика (за УДК): | 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 008 Цивілізація. Культура. Прогрес 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 9 Географія. Біографії. Історія > 93 Історія 9 Географія. Біографії. Історія > 94 Загальна історія |
Підрозділи: | Факультет історії, політології та міжнародних відносин > Кафедра історії України |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 17 Бер 2025 11:14 |
Останні зміни: | 17 Бер 2025 11:14 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17471 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |