Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ ЗА ПОЛІКУЛЬТУРНИМ ПІДХОДОМ

Бондар І.В. (2025) ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ ЗА ПОЛІКУЛЬТУРНИМ ПІДХОДОМ. Вісник науки та освіти, 2025 (№1(31)). с. 861-871. ISSN 2786-6165

[img]
Перегляд
Текст
Bondar_I_osobl_realiz.pdf

Завантажити (295kB) | Перегляд
Офіційний посилання: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-1(31)-861-...

Анотація

У статті наголошено, що полікультурність – одна із найактуальніших тенденцій процесу реформування освіти і поглиблюється завдяки запровадженню європейських стандартів освіти в Україні. Проаналізовано підходи до змісту шкільної історичної освіти в багатокультурному суспільстві України, які знайшли відображення у державних стандартах історичної освіти, програмах з історії. У цих документах лейтмотивом простежуються завдання формування школою громадянської позиції учнів, що має базуватися на таких фундаментальних засадах як демократія, патріотизм, толерантність, повага до прав і свобод людини, що суголосно із Загальноєвропейськими рекомендаціями до організації навчання історії у ХХІ столітті, акцентується увага на формуванні низки ключових і предметних компетенцій для співпраці у багатокультурному й інформаційно насиченому середовищі. У статті визначено полікультурність як методологічний підхід до формування змісту навчання та виховання. Зазначено, що полікультурність може виступати як стартова позиція у навчанні історії і як його результат. Досліджено особливості реалізації означеного підхіду до формування змісту шкільних курсів історії у контексті компетентнісного навчання, виокремлено умови наповнення процесу навчання полікультурним змістом, системою понять, окреслено шляхи інтегрування академічної інтерпретації в освітні практики. З’ясовано, що реалізація полікультурного підходу в освітньому процесі вимагає впровадження компетентнісно орієнтованої методики навчання історії. Визначено, що підвищення ефективності реалізації цього підходу вимагає розроблення навчально-методичної літератури, яка висвітлюватиме теми, пов’язані з культурою, історією і сьогоденням етнічних та інших спільнот України, упровадження системи компетентнісно орієнтованих завдань у її методичний апарат, широкого використання можливостей поєктного, дослідницького навчання, ресурсів інформаційних, комунікаційних та інтерактивних технологій.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Бондар І.В. Особливості реалізації змісту шкільної історичної освіти за полікультурним підходом / І.В.Бондар // Вісник науки та освіти. - 2025. - №1 (31). - С. 861-871.
Ключові слова: полікультурність, полікультурний підхід, зміст освіти, пізнавальне завдання, ключові та предметні компетентності, навчання історії
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 008 Цивілізація. Культура. Прогрес
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
9 Географія. Біографії. Історія > 93 Історія
9 Географія. Біографії. Історія > 94 Загальна історія
Підрозділи: Факультет історії, політології та міжнародних відносин > Кафедра історії України
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 17 Бер 2025 11:14
Останні зміни: 17 Бер 2025 11:14
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17471

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу