Бондар І.В. (2024) РЕАЛІЗАЦІЯ КРЕАТИВНОГО ПІДХОДУ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ. Перспективи та інновації науки, 2024 (№10): 44. с. 96-104. ISSN 2786-4952
|
Текст
Bondar_I_realizazia.pdf Завантажити (255kB) | Перегляд |
Анотація
У статті розглянуто питання впровадження креативного підходу на уроках історії, що пов’язані із проєктуванням освітнього процесу, який забезпечує умови для формування творчої особистості здобувача. Зазначено, що такий підхід ураховує потребу сучасного суспільства у конкурентоздатних фахівцях, що проявляють творче мислення, здатні успішно діяти в нестандартних ситуаціях і суголосний із Загальноєвропейськими рекомендаціями до організації навчання, у яких акцентується увага на формуванні низки ключових і предметних компетенцій для навчання протягом усього життя.
Проаналізовано погляди вчених на реалізацію креативного підходу, які розглядають педагогічну систему креативного навчання, як сукупність органічно пов’язаних методів, форм, прийомів та засобів, що створює умови формування креативної особистості. З’ясовано, що реалізація креативного підходу в освітньому процесі вимагає мотивації творчої діяльності – сприяння формуванню в учнів потреби у творчій діяльності, збудження інтересу до відкриття нового, стимулювання проявів креативності; креативного середовища та креативної ситуації. Визначені умови взаємопов’язані та взаємообумовлені, проєктують організацію, стимулювання та управління процесом формування креативності учнів у навчанні історії.
Окреслено особливості практики впровадження цього підходу у процес навчання історії, що передбачає модернізацію змісту історичної освіти та методики навчання на гуманістичних засадах. Акцентовано на використанні активних та інтерактивних методам навчання, дослідницьких методів, проєктів,комплексу пізнавальних завдань, що конкретизують креативні ситуації, широке застосування засобів унаочнення інформації, особливо комп’ютерних програм, мультимедійних ресурсів тощо.
Доведено, що впровадження креативного підходу сприяє комплексному вирішенню завдань формування компетентної особистості шляхом глибокого засвоєння змісту шкільної історичної освіти в умовах освітнього процесу.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Бондар І.В. Реалізація креативного підходу на уроках історії / І.В.Бондар // Перспективи та інновації науки. - 2024. - №10 (44). - С. 96-104. |
Ключові слова: | креативний підхід, креативне середовище, креативна ситуація, пізнавальне завдання, ключові та предметні компетентності, навчання історії |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів 9 Географія. Біографії. Історія > 93 Історія 9 Географія. Біографії. Історія > 94 Загальна історія |
Підрозділи: | Факультет історії, політології та міжнародних відносин > Кафедра історії України |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 17 Бер 2025 12:12 |
Останні зміни: | 17 Бер 2025 12:12 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17473 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |