Загоруйко Л.М. та Шадюк О.І. (2020) ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ СТАНОВЛЕННЯ Я-ОБРАЗУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Наука, освіта, суспільство очима молодих, 2020. с. 83-84.
|
Текст
Загоруйко Л.М., Шадюк О.І..pdf Завантажити (5MB) | Перегляд |
Анотація
Упродовж дошкільного віку спостерігається закономірний поступальний процес: від елементарного самовідчуття і актів самопізнання, диференціюючих «Я» і «Не-Я», дитина переходить до усвідомлення себе як стійкого об'єкту уваги і стосунків з боку інших людей і одночасно як активного суб'єкта діяльності, носія тих або інших рис і якостей, володіння якими дають їй певне соціальне положення та рівень домагань. Провідною умовою успіху у становленні образу «Я» дошкільників є розвиток ціннісного ставлення до себе відповідно до існуючих вимог моралі й етики. Величезними можливостями тут володіє позитивно-конструктивне спілкування з рідними і близькими людьми, їхнє ставлення й оцінка – перші джерела надбання дитиною як знань, так і пов'язаних з ними переживань і почуттів, які у своїй сукупності знаходять безпосереднє вираження у дитячій поведінці. Через силу інтеріоризації особливостей своєї поведінки, її приналежності до норм і правил, старший дошкільник спроможний оцінити себе та свої успіхи. У зв'язку з цим, незадоволеність собою, наявність дисгармонічних проявів в образі «Я» та його захист можуть призводити до ненормативних, а іноді й тривожних деструктивних проявів у поведінці.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Загоруйко Л.М. Педагогічні умови становлення Я-образу дітей дошкільного віку / Л.М. Загоруйко, О.І. Шадюк // Наука, освіта, суспільство очима молодих : матеріали XIІІ Міжнар. наук.-практ. конф. здобувачів вищої освіти і молодих науковців. - Рівне : РВВ РДГУ, 2020. - С. |
Ключові слова: | Я-образ, діти дошкільного віку, самовідчуття, самопізнання. |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 372 Зміст та форма діяльності в дошкільному вихованні та початковому навчанні. Предмети усіх рівнів навчання та типів шкіл (методика) |
Підрозділи: | Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені Тамари Поніманської |
Користувач, що депонує: | Unnamed user with username Marchuk |
Дата внесення: | 18 Квіт 2025 08:19 |
Останні зміни: | 18 Квіт 2025 08:19 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17829 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |