Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ СТАНОВЛЕННЯ Я-ОБРАЗУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Загоруйко Л.М. та Шадюк О.І. (2020) ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ СТАНОВЛЕННЯ Я-ОБРАЗУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Наука, освіта, суспільство очима молодих, 2020. с. 83-84.

[img]
Перегляд
Текст
Загоруйко Л.М., Шадюк О.І..pdf

Завантажити (5MB) | Перегляд

Анотація

Упродовж дошкільного віку спостерігається закономірний поступальний процес: від елементарного самовідчуття і актів самопізнання, диференціюючих «Я» і «Не-Я», дитина переходить до усвідомлення себе як стійкого об'єкту уваги і стосунків з боку інших людей і одночасно як активного суб'єкта діяльності, носія тих або інших рис і якостей, володіння якими дають їй певне соціальне положення та рівень домагань. Провідною умовою успіху у становленні образу «Я» дошкільників є розвиток ціннісного ставлення до себе відповідно до існуючих вимог моралі й етики. Величезними можливостями тут володіє позитивно-конструктивне спілкування з рідними і близькими людьми, їхнє ставлення й оцінка – перші джерела надбання дитиною як знань, так і пов'язаних з ними переживань і почуттів, які у своїй сукупності знаходять безпосереднє вираження у дитячій поведінці. Через силу інтеріоризації особливостей своєї поведінки, її приналежності до норм і правил, старший дошкільник спроможний оцінити себе та свої успіхи. У зв'язку з цим, незадоволеність собою, наявність дисгармонічних проявів в образі «Я» та його захист можуть призводити до ненормативних, а іноді й тривожних деструктивних проявів у поведінці.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Загоруйко Л.М. Педагогічні умови становлення Я-образу дітей дошкільного віку / Л.М. Загоруйко, О.І. Шадюк // Наука, освіта, суспільство очима молодих : матеріали XIІІ Міжнар. наук.-практ. конф. здобувачів вищої освіти і молодих науковців. - Рівне : РВВ РДГУ, 2020. - С.
Ключові слова: Я-образ, діти дошкільного віку, самовідчуття, самопізнання.
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 372 Зміст та форма діяльності в дошкільному вихованні та початковому навчанні. Предмети усіх рівнів навчання та типів шкіл (методика)
Підрозділи: Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені Тамари Поніманської
Користувач, що депонує: Unnamed user with username Marchuk
Дата внесення: 18 Квіт 2025 08:19
Останні зміни: 18 Квіт 2025 08:19
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17829

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу