Василюк В.М. та Ярмощук О.О. та Шелюк В.О. (2025) СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ СПОРТИВНО-АНАЛІТИЧНИХ НАВИЧОК У ФАХІВЦІВ ІЗ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ. Rehabilitation and Recreation, 2025 (№1): Vol.19. с. 241-251. ISSN 2786-8354
|
Текст
Василюк В. М., Ярмощук О. О., Шелюк В.О..pdf Завантажити (901kB) | Перегляд |
Анотація
Метою цієї роботи є представлення структурно-функціональної моделі формування спортивно-аналітичних навичок у фахівців із фізичної культури і спорту під час вивчення дисципліни «Спортивна аналітика». Матеріали та методи. Для досягнення поставленої мети застосовано комплекс теоретичних методів наукового дослідження, зокрема аналіз, синтез, порівняння й узагальнення наукових джерел, що дало можливість виокремити основні аспекти проблеми. Дослідження проводилося відповідно до методології в рамках формування спортивно-аналітичних навичок у фахівців галузі фізичної культури і спорту з позицій акмеологічного, аксіологічного, квалітологічного, компетентнісного, особистісно орієнтованого та системного підходів. Інформаційною основою дослідження стали офіційні джерела провідних українських та європейських інформаційних ресурсів. Результати. Визначено й обґрунтовано основні зміни в аналітичних навичках, необхідні майбутнім фахівцям у цій галузі, а також окреслено загальні та фахові компетентності, які забезпечують ефективну діяльність у спортивній галузі. Проаналізовано основні напрями спортивної аналітики, серед яких: оцінка ефективності гравців і команд, спортивний бізнес та аналіз здоров’я спортсменів. Визначено ключові компетентності спортивних аналітиків, які залежать від їхніх посадових обов’язків і ролі у спортивних командах. У дослідженні використано комплексний підхід до вивчення проблем, зокрема теоретичний аналіз, систематизацію наукових джерел і методи емпіричних досліджень. Запропонована модель містить п’ять основних блоків: мотиваційно-цільовий, методологічний, змістовий, технологічно-процесуальний і результативний. Підкреслено значення інтеграції комп’ютерних технологій та інформаційного моделювання в процес навчання майбутніх спортивних аналітиків. Запропоновані в дослідженні підходи можуть бути використані в подальших наукових розвідках, спрямованих на вдосконалення підготовки фахівців у сфері спортивної аналітики. Висновки. Проведене дослідження показало, що основою для планомірного формування фахових компетенцій майбутнього фахівця з фізичної культури і спорту є інтеріоризація змісту професійно-орієнтованих дисциплін, під час якої набуваються спеціальні знання, досвід самостійної діяльності на основі цих знань, а також закладаються основи готовності до успішної реалізації набутих знань і умінь у самостійній професійній діяльності.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | Василюк В. М. Структурно-функціональна модель формування спортивно-аналітичних навичок у фахівців із фізичної культури і спорту / В.М.Василюк, О.О.Ярмощук, В.О.Шелюк // Rehabilitation and Recreation. - 2025. - Vol.19. - №1. - С. 241–251. |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 79 Видовищні мистецтва. Розваги. Ігри. Спорт > 796 Спорт. Ігри. Фізичні вправи |
Підрозділи: | Педагогічний факультет > Кафедра теорії і практики фізичної культури і спорту |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 09 Трав 2025 08:20 |
Останні зміни: | 09 Трав 2025 08:22 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17996 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |