Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКОНАВЦІВ-ДУХОВИКІВ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Закопець М.Л. та Палаженко О.П. (2025) ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКОНАВЦІВ-ДУХОВИКІВ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Історія становлення та перспективи розвитку духової музики в контексті національної культури України та зарубіжжя, 2025: Вип. 17. с. 77-83. ISSN 2522-1590 (Online) ISSN 2522-1582 (Print)

[img] Текст
Закопець М.Л., Палаженко О.П..pdf

Завантажити (2MB)

Анотація

У статті розглядаються особливості формування фахової компетентності виконавців-духовиків у закладах вищої освіти у країнах Західної та Східної Європи. Підкреслюється, що євроінтеграційні процеси сприяли посиленню уваги до дисциплін мистецького напряму, активному залученню молоді до європейських культурних традицій, що, безумовно, вплинуло на усвідомлене розуміння європейськості з опорою на національну свідомість. Зважаючи на вагомі наукові дослідження у галузі вивчення проблем інтеграційних процесів у вищій школі країн Європи, було проаналізовано специфіку підготовки виконавців-духовиків, майбутніх педагогів у таких країнах, як Польща, Велика Британія, Франція, Чеська Республіка, Німеччина, Австрія, Угорщина, а також деяких скандинавських державах – Швеція, Фінляндія, Норвегія. На основі компаративістського аналізу системи підготовки фахівців музичної сфери різних європейських закладів вищої освіти нам вдалося окреслити головні закономірності формування професійної компетентності та виокремити подібні риси, знайти відмінності у структурі підготовки спеціалістів в Україні та за кордоном. У статті підкреслено важливість вивчення досвіду передових європейських країн, що може слугувати ціннісним надбанням для вищої школи України, а також допоможе визначити можливі шляхи удосконалення й вітчизняної мистецької галузі освіти. Зважаючи на глобальне переосмислення чинних освітянських програм під впливом інтеграційних процесів та суспільно-історичних реалій, спостерігається активізація формування фахових компетенцій виконавця-духовика відповідно до визначених європейських стандартів та вимог.
The article considers the peculiarities of the formation of professional competence of wind performers in higher education institutions in Western and Eastern Europe. European integration processes contributed to the strengthening of attention to the disciplines of the artistic direction, the active involvement of young people in European cultural traditions, which, of course, influenced the conscious understanding of Europeanness based on national consciousness. It has been analyzed specifics of training performers, future teachers in countries such as Poland, Great Britain, France, the Czech Republic, Germany, Austria, Hungary, Sweden, Finland, Norway based on thorough research in the field of integration processes in higher education in Europe. Based on a comparative analysis of the system of training music professionals in various European higher education institutions, we were able to see the basic patterns of professional competence and identify similar features, find differences in the structure of training in Ukraine and abroad. The article emphasizes the importance of studying the experience of advanced European countries, which can serve as a valuable asset for higher education in Ukraine, as well as help identify possible ways to improve the native art education. Due to the global rethinking of existing educational programs under the influence of integration processes and socio-historical realities, there is an intensification of the formation of professional competencies of the wind instrument performer in accordance with certain European standards and requirements.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Закопець М. Л. Загальна характеристика формування фахової компетентності виконавців-духовиків у Європейських закладах вищої освіти / М. Л. Закопець, О. П. Палаженко // Історія становлення та перспективи розвитку духової музики в контексті національної культури України та зарубіжжя : зб. наук. пр. – Рівне : Волинські обереги, 2025. – Вип. 17. - С. 77-83.
Ключові слова: європейська інтеграція, фахова компетентність, виконавець-духовик, заклади вищої освіти, досвід; European integration, professional competence, the wind instrument performer, institutions of higher education, experience
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика
Підрозділи: Факультет музичного мистецтва > Кафедра духових та ударних інструментів
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 04 Черв 2025 12:34
Останні зміни: 04 Черв 2025 12:34
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18191

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу