Омельченко С.Л. та Крусь О.П. (2025) ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОГО ІНТЕРЕСУ ДО ГРИ НА БАЯНІ УЧНІВ ДИТЯЧОЇ МУЗИЧНОЇ ШКОЛИ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2025: Вип. 1. с. 78-85. ISSN 3041-1033 ; ISSN 3041-1025
![]() |
Текст
Омельченко С.Л., Крусь О.П..pdf Завантажити (2MB) |
Анотація
У статті висвітлено важливість проблеми інтересу, ставлення учня до навчання, до власної пізнавальної та мистецької діяльності. Зазначається, що від вирішення цієї проблеми залежить якість освітнього процесу в будь-якій галузі. Підкреслюється актуальність пробудження інтересу учнів дитячої музичної школи до творчості, спілкування з мистецтвом, виконавства.
Автори статті аналізують наукову літературу та практичний досвід з проблеми формування музично-естетичного інтересу. На основі цього вони узагальнюють теоретичні засади формування музично-естетичного інтересу і дають визначення: музично-естетичний інтерес до гри на баяні учнів дитячої музичної школи є вибірковою емоційно-інтелектуальною спрямованістю учнів-баяністів на пізнання мистецтва гри на баяні, прагнення до музично-творчої діяльності та мистецької взаємодії.
У статті представлена структура поняття «музично-естетичний інтерес до гри на баяні», до якої увійшли емоційний, інтелектуальний, виконавсько-творчий та комунікативний компоненти.
Відповідно до визначених компонентів автори систематизували методи, прийоми формування музично-естетичного інтересу до гри на баяні учнів дитячої музичної школи: переживання позитивних емоцій, емоційне зараження, налаштування, створення приємного середовища; розуміння учнями значення матеріалу, який вивчається, інтелектуальне зараження, налаштування, використання мультимедійних засобів, спонукання до самостійних, активних роздумів, анімація, відео-сюжети, кліпи, пошуково-дослідницькі завдання, короткі образні розповіді про музику, наочні посібники, проблемні ситуації, виразне, яскраве виконання творів вчителем, порівняння музики з мовою та іншими видами мистецтва; включення учнів в «активну творчу діяльність шляхом підбору посильних, цікавих, різноманітних, нових за змістом чи формою завдань, творчість, фантазування, імпровізація, проектування, програмування ігрових рухів, музикування, малювання, складання віршів, підбір репродукцій до музики, ігри, ігрові прийоми, ігрові форми, вправи-картинки; ансамблева, ескізно-ансамблева форми роботи, індивідуально-групові та колективні форми музичної діяльності, активна педагогічна взаємодія з учнями на уроках, психологічна пристосованість, звикання, «притирання» педагога та учня, підтримка, надання шансу на успіх у діяльності тощо.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Омельченко С.Л. Теоретичні засади формування музично-естетичного інтересу до гри на баяні учнів дитячої музичної школи / С.Л.Омельченко, О.П.Крусь // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості. - 2025. - Вип. 1. - С. 78-85. |
Ключові слова: | інтерес, інтерес до навчання, художньо-естетичний інтерес, музичний інтерес, музично-естетичний інтерес, методи формування інтересу учнів-баяністів, гра на баяні, дитяча музична школа |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика |
Підрозділи: | Факультет музичного мистецтва > Кафедра музикознавства, фольклору та музичної освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 30 Черв 2025 09:38 |
Останні зміни: | 30 Черв 2025 09:38 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18416 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |