Савченко О.Р. та Поляк К.Ю. (2025) ПОЛІТИКА ВИТРАТ ПОСЛУГОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ У СТРАТЕГІЧНОМУ УПРАВЛІННІ В УМОВАХ ЗМІН І ВИКЛИКІВ. Via Economica, 2025: Вип. 9. с. 104-111. ISSN ISSN (PRINT): 2786-8559 ISSN (ONLINE): 2786-8567
![]() |
Текст
Савченко О.Р., Поляк К.Ю..pdf Завантажити (3MB) |
Анотація
У статті досліджено особливості управління витратами послугової організації, що функціонує в умовах стратегічної турбулентності, зумовленої високим рівнем економічної і політичної нестабільності, суттєвими логістичними викликами та трансформаціями бізнес-середовища, де інтеграція новітніх технологій і адаптація до динамічних вимог ринку набувають критичного значення. Обрану проблематику розкрито на прикладі діяльності ТОВ «Нова Пошта» – провідної логістичної компанії України, яка здійснює операційну діяльність в умовах воєнного стану, постійного зростання цін на ресурси, дефіциту енергетичних потужностей та нестабільності транспортної інфраструктури. У роботі охарактеризовано ключові внутрішні та зовнішні чинники, що впливають на структуру та динаміку витрат підприємства. Доведено, що стратегічне управління є основою для забезпечення стабільного розвитку та конкурентоспроможності компанії. Сформована модель стратегічних засад функціонування «Нова Пошта», що визначає вид стратегії, місію, мету та цілі кампанії. Аналіз структури та динаміки витрат ТОВ «Нова Пошта» останніх років показує, що компанія активно розширює масштаби діяльності, водночас здійснюючи трансформацію витратної політики в напрямку цифровізації, енергоефективності, стратегічного аутсорсингу та соціальної відповідальності. З огляду на динамічні зміни зовнішнього середовища та підвищену чутливість логістичного бізнесу до коливань витрат, доцільно формувати корпоративний інтерес до рішень у сфері витратної політики через залучення таких інструментів і практик, як Business Intelligence, гнучке бюджетування, Activity-Based Costing, ERP-системи, підхід Total Cost of Ownership, автоматизація процесів за допомогою RPA та формування lean-команд для виявлення точок економії. Важливий добір найбільш придатних практик до корпоративних інтересів кампанії.
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |