Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Яковишина Т.В. (2025) КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Acta Paedagogiсa Volynienses, 2025: Вип. 4. с. 121-128. ISSN 2786-4693 (Print), ISSN 2786-4707 (Online)

[img] Текст
Яковишина, Т. (2025). КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ.pdf

Завантажити (1MB)
Офіційний посилання: https://doi.org/10.32782/apv/2025.4.17

Анотація

У статті порушено актуальну проблему формування готовності майбутніх учителів початкових класів до організації та проведення психолого-педагогічних досліджень у контексті сучасних вимог до професійної підготовки педагогічних кадрів. Висвітлено значення науково-дослідницької діяльності здобувачів вищої освіти як невід’ємної складової їхнього професійного становлення, здатної інтегрувати теоретичні знання, практичні навички та особистісні якості. Окреслено цільові орієнтири такої підготовки, зумовлені потребами інноваційної економіки, розвитком інформаційного суспільства та необхідністю формування компетентних, креативних, здатних до самоосвіти фахівців. Авторка розкрила сутність поняття «критерії готовності» у психолого-педагогічних дослідженнях, визначивши їхні функції, типи та вимоги до формулювання. Запропоновано чотири ключові критерії готовності здобувачів: мотивація до науково-дослідницької діяльності, самооцінка дослідницької готовності, інтелектуальнологічні здібності та здатність до самоврядування в науково-дослідницькому процесі. Для кожного критерію наведено відповідні показники та рівневі характеристики (високий, середній, низький рівні), що дає змогу здійснювати комплексну діагностику дослідницької компетентності.
The article raises the topical issue of preparing future primary school teachers to organize and conduct psychological and pedagogical research in the context of modern requirements for the professional training of teaching staff. It highlights the importance of research activities for higher education students as an integral part of their professional development, capable of integrating theoretical knowledge, practical skills, and personal qualities. The article outlines the objectives of such training, which are determined by the needs of an innovative economy, the development of the information society, and the need to train competent, creative, and self-educated specialists. The author reveals the essence of the concept of “readiness criteria” in psychological and pedagogical research, defining their functions, types, and requirements for formulation. Four key criteria for the readiness of applicants are proposed: motivation for scientific and research activities, self-assessment of research readiness, intellectual and logical abilities, and the ability to self-manage in the scientific and research process. For each criterion, corresponding indicators and level characteristics (high, medium, low levels) are given, which makes it possible to carry out a comprehensive diagnosis of research competence.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Яковишина Т. Критерії готовності майбутніх учителів початкових класів до організації та проведення психолого-педагогічних досліджень / Т. Яковишина // Acta Paedagogiсa Volynienses. - Луцьк. - 2025. - Вип. 4. - С. 121-128.
Ключові слова: вчитель початкових класів, готовність майбутнього вчителя, здобувачі вищої освіти, критерії готовності, освітній процес закладів вищої освіти, науково-дослідницька діяльність, психолого-педагогічні дослідження; primary school teacher, future teacher readiness, higher education students, readiness criteria, educational process in higher education institutions, scientific and research activities, psychological and pedagogical research
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 001 Наука та знання в цілому. Організація розумової праці
1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 15 Груд 2025 13:01
Останні зміни: 15 Груд 2025 13:03
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/19466

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу