Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

МЕТОДОЛОГІЯ ТА ЛОГІКА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ З ВИВЧЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ІТ-ФАХІВЦІВ

Петренко С. (2025) МЕТОДОЛОГІЯ ТА ЛОГІКА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ З ВИВЧЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ІТ-ФАХІВЦІВ. Інноватика у вихованні, 2025: Вип. 21. с. 133-141. ISSN 2411-4553

[img] Текст
Петренко С..pdf

Завантажити (5MB)

Анотація

У статті розглянуто підходи до оцінювання професійної компетентності ІТ-фахівців у процесі їхньої підготовки в закладах вищої освіти. Актуальність теми зумовлена стрімким розвитком ІТ-галузі, підвищеними вимогами до якості професійної підготовки спеціалістів, а також необхідністю системного моніторингу сформованості їхніх компетентностей. У межах дослідження запропоновано підхід до комплексного оцінювання, що ґрунтується на поєднанні трьох методів: експертної оцінки електронного портфоліо, аналізу результатів навчальної успішності та самооцінювання професійної компетентності шляхом анкетування. Кожен із методів дозволяє з різних ракурсів оцінити рівень володіння професійними знаннями, уміннями та особистісними якостями. Визначено методологію та логіку експериментальної роботи з дослідження рівня професійної компетентності ІТ-фахівців. На основі отриманих результатів розробляються індивідуальні профілі професійної компетентності ІТ-фахівців, що дає змогу виявити як сильні, так і слабкі сторони в підготовці здобувачів освіти. Такий підхід сприяє обґрунтованому прийняттю рішень щодо корекції освітнього процесу, персоналізації навчання та формування рекомендацій для подальшого професійного розвитку. Запропонована методологія може бути адаптована для використання в інших спеціальностях і на різних етапах професійної підготовки, що забезпечує її універсальність та практичну значущість.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Петренко С. Методологія та логіка експериментальної роботи з вивчення рівня сформованості професійної компетентності ІТ-фахівців / Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. - 2025. - Вип.21. - С. 133-141. DOI: 10.35619/iiu.v1i21.669
Ключові слова: професійна компетентність, ІТ-фахівець, оцінювання, електронне портфоліо, самооцінка, навчальна успішність, індивідуальний профіль
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра інформаційних технологій та моделювання
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 17 Груд 2025 11:37
Останні зміни: 17 Груд 2025 11:37
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/19490

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу