Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ЦИФРОВЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ УНІВЕРСИТЕТУ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ І КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

Адах В. та Білоус В. (2025) ЦИФРОВЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ УНІВЕРСИТЕТУ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ І КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ. Інноватика у вихованні, 2025: Вип. 22. с. 241-251. ISSN 2411-4553

[img] Текст
Адах В., Білоус В..pdf

Завантажити (7MB)

Анотація

У статті розкрито сутність і значення цифрового освітнього середовища університету як чинника формування професійної культури та компетентностей майбутніх фахівців. Підкреслено, що цифрова трансформація освіти зумовлює зміну педагогічної парадигми, у якій домінують принципи індивідуалізації, відкритості, партнерства та самостійності здобувача освіти. Цифрове освітнє середовище розглядається як інтегрована система технічних, комунікаційних, мотиваційних і ціннісних компонентів, що забезпечують ефективність освітнього процесу, сприяють розвитку інформаційної культури, медіаграмотності та професійної етики.
Проаналізовано сучасні цифрові платформи (Moodle, Google Workspace for Education, Microsoft Teams, Chat GPT, симуляційні лабораторії), які створюють умови для інтерактивного навчання, колаборації, розвитку аналітичного мислення, самоосвіти й комунікаційної культури. Підкреслено, що використання інтелектуальних технологій потребує дотримання принципів академічної доброчесності, етики цифрової взаємодії та відповідальності за результати власної діяльності. Доведено, що професійна культура майбутнього фахівця є інтегративним результатом формування компетентностей – когнітивних, операційних, комунікативних і ціннісних, які забезпечують його конкурентоспроможність у цифровому суспільстві.
Установлено: цифрова взаємодія виступає педагогічним механізмом розвитку soft skills (колаборації, фасилітації, лідерства, критичного мислення), а також формує культуру академічного дискурсу, саморефлексії та безперервного професійного зростання. Зроблено висновок, що цифрове освітнє середовище університету є не лише технічною платформою, а культурно-освітнім простором становлення особистості майбутнього фахівця, його професійної культури, етики й готовності до навчання впродовж життя.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Адах В. Цифрове освітнє середовище університету як чинник формування професійної культури і компетентностей майбутніх фахівців / В.Адах, В.Білоус // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. - 2025. - Вип.22. - С. 241-251. DOI: 10.35619/iiu.v1i22.688
Ключові слова: цифрове освітнє середовище, професійна культура, професійна компетентність, цифровізація освіти, майбутні фахівці, педагогічна взаємодія, soft skills, цифрова грамотність
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра інформаційних технологій та моделювання
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 21 Груд 2025 21:58
Останні зміни: 21 Груд 2025 21:58
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/19593

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу