Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ОСВІТНЯ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ: ТРАНСФОРМАЦІЯ ЗМІСТУ КУРСУ ІКТ У ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГІВ РІЗНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Антонюк М. (2025) ОСВІТНЯ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ: ТРАНСФОРМАЦІЯ ЗМІСТУ КУРСУ ІКТ У ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГІВ РІЗНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Інноватика у вихованні, 2025: Вип. 22. с. 102-111. ISSN 2411-4553

[img] Текст
Антонюк М..pdf

Завантажити (6MB)

Анотація

У статті здійснено комплексний аналіз трансформації змісту курсу «Інформаційно-комунікаційні технології» в умовах цифровізації освіти, що зумовлює модернізацію професійної підготовки майбутніх педагогів різних спеціальностей. З’ясовано, що трансформація курсу зумовлена нормативними змінами (державні стандарти освіти, рамки цифрової компетентності), потребами Нової української школи у педагогах, що володіють цифровими інструментами, розвитком EdTech і зростанням ролі цифрових екосистем у навчанні, необхідністю галузевої адаптації ІКТ-дисциплін для спеціальностей гуманітарної, природничої, мистецької та технологічної підготовки, поширенням інструментів ШІ, які суттєво змінюють діяльність педагога, викликами воєнного часу, що актуалізують дистанційне та змішане навчання.Розкрито концептуальні засади оновлення навчального змісту відповідно до міжнародних рамок цифрової компетентності (DigCompEdu, UNESCO ICT-CFT).
Детально схарактеризовано вектори оновлення змісту дисципліни для різних освітніх спеціальностей (дошкільна освіта, середня освіта (трудове навчання та технології), середня освіта (українська мова і література), середня освіта (англійська мова і література, друга іноземна мова), середня освіта (історія), середня освіта (біологія), середня освіта (географія), середня освіта (природничі науки), середня освіта (образотворче мистецтво)). Окрему увагу приділено інтеграції хмарних сервісів, цифрових освітніх платформ, інструментів штучного інтелекту та дидактичних цифрових ресурсів. Запропоновано модель сучасного курсу ІКТ, яка враховує міждисциплінарний характер підготовки педагогів та завдання цифрової освіти України.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Антонюк М. Освітня діджиталізація: трансформація змісту курсу ІКТ у підготовці педагогів різних спеціальностей / М.Антонюк // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. - 2025. - Вип.22. - С. 102-111. DOI: 10.35619/iiu.v1i22.714
Ключові слова: цифровізація освіти, цифрова компетентність педагога, інформаційно-комунікаційні технології, штучний інтелект в освіті, цифрова педагогіка, професійна підготовка
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра цифрових технологій та методики навчання інформатики
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 22 Груд 2025 08:27
Останні зміни: 22 Груд 2025 08:27
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/19597

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу