Петренко С. (2025) ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ІТ-ФАХІВЦІВ В УМОВАХ УНІВЕРСИТЕТУ: СЕРЕДОВИЩНИЙ ТА АКСІОЛОГІЧНИЙ КОНТЕКСТИ. Інноватика у вихованні, 2025: Вип. 22. с. 181-192. ISSN 2411-4553
|
Текст
Петренко С..pdf Завантажити (7MB) |
Анотація
У статті розглянуто зміст та основні характеристики освітньо-інформаційного середовища сучасного закладу вищої освіти та його вплив на підготовку фахівців для інформаційно-технологічної сфери. Представлено провідні підходи до окреслення поняття освітнього середовища в контексті проблеми професійної підготовки ІТ-фахівців – еколого-педагогічний, комунікативний, антрополого-психологічний та виховний. Функціонування інформаційно-освітнього середовища університету проаналізовано на глобальному (в контексті загальносвітових та регіональних інформаційних потоків, що відображають освітній простір конкретного напряму підготовки фахівців), локальному (як інформаційно-технологічнийта організаційний ресурс закладу вищої освіти, де відбувається підготовка ІТ-фахівців) та особистісному (у розумінні індивідуального інформаційного ресурсу кожного суб’єкта (стейкхолдера) освітньої програми з підготовки ІТ-фахівців) рівнях.
Аксіологічний підхід до проблеми професійної підготовки ІТ-фахівців в університеті представлено в кількох дихотомічних площинах: віртуального й реального; особистісного й середовищного; загальнолюдського й професійного. Обгрунтовано думку про необхідність урахування аксіологічного контексту професійного та особистісного характеру в професійній підготовці фахівців (цінності, свободи, рівності, реальності, достовірності, культури). Сформульовано висновок про те, що окремим складником аксіологічного підходу до проблеми професійної підготовки ІТ-фахівців виступає ціннісно-смисловий дискурс освітньої сфери, представлений такими базовими цінностями, як абсолютні (добро, любов, правда, гідність, свобода тощо), громадянські (право, обов’язок, повага), суспільні (суспільство, колектив, особистість). Зʼясовано структуру ціннісно-смислової сфери майбутніх ІТ-фахівців у сукупності цінностей-цілей, цінностей-знань, цінностей-умінь та цінностей-ставлень.
| Тип елементу: | Стаття |
|---|---|
| Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Петренко С. Професійна підготовка ІЕТ-фахівців в умовах університету: середовищний та аксіологічний контексти / С.Петренко // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. - 2025. - Вип.22. - С. 181-192. DOI: 10.35619/iiu.v1i22.711 |
| Ключові слова: | ІТ-фахівці, професійна підготовка, освітнє інформаційне середовище, аксіологічний підхід |
| Тематика (за УДК): | 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
| Підрозділи: | Факультет математики та інформатики > Кафедра інформаційних технологій та моделювання |
| Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
| Дата внесення: | 23 Груд 2025 11:58 |
| Останні зміни: | 23 Груд 2025 11:58 |
| URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/19611 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |



