Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ІТ-ФАХІВЦІВ В УМОВАХ УНІВЕРСИТЕТУ: СЕРЕДОВИЩНИЙ ТА АКСІОЛОГІЧНИЙ КОНТЕКСТИ

Петренко С. (2025) ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ІТ-ФАХІВЦІВ В УМОВАХ УНІВЕРСИТЕТУ: СЕРЕДОВИЩНИЙ ТА АКСІОЛОГІЧНИЙ КОНТЕКСТИ. Інноватика у вихованні, 2025: Вип. 22. с. 181-192. ISSN 2411-4553

[img] Текст
Петренко С..pdf

Завантажити (7MB)

Анотація

У статті розглянуто зміст та основні характеристики освітньо-інформаційного середовища сучасного закладу вищої освіти та його вплив на підготовку фахівців для інформаційно-технологічної сфери. Представлено провідні підходи до окреслення поняття освітнього середовища в контексті проблеми професійної підготовки ІТ-фахівців – еколого-педагогічний, комунікативний, антрополого-психологічний та виховний. Функціонування інформаційно-освітнього середовища університету проаналізовано на глобальному (в контексті загальносвітових та регіональних інформаційних потоків, що відображають освітній простір конкретного напряму підготовки фахівців), локальному (як інформаційно-технологічнийта організаційний ресурс закладу вищої освіти, де відбувається підготовка ІТ-фахівців) та особистісному (у розумінні індивідуального інформаційного ресурсу кожного суб’єкта (стейкхолдера) освітньої програми з підготовки ІТ-фахівців) рівнях.
Аксіологічний підхід до проблеми професійної підготовки ІТ-фахівців в університеті представлено в кількох дихотомічних площинах: віртуального й реального; особистісного й середовищного; загальнолюдського й професійного. Обгрунтовано думку про необхідність урахування аксіологічного контексту професійного та особистісного характеру в професійній підготовці фахівців (цінності, свободи, рівності, реальності, достовірності, культури). Сформульовано висновок про те, що окремим складником аксіологічного підходу до проблеми професійної підготовки ІТ-фахівців виступає ціннісно-смисловий дискурс освітньої сфери, представлений такими базовими цінностями, як абсолютні (добро, любов, правда, гідність, свобода тощо), громадянські (право, обов’язок, повага), суспільні (суспільство, колектив, особистість). Зʼясовано структуру ціннісно-смислової сфери майбутніх ІТ-фахівців у сукупності цінностей-цілей, цінностей-знань, цінностей-умінь та цінностей-ставлень.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Петренко С. Професійна підготовка ІЕТ-фахівців в умовах університету: середовищний та аксіологічний контексти / С.Петренко // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. - 2025. - Вип.22. - С. 181-192. DOI: 10.35619/iiu.v1i22.711
Ключові слова: ІТ-фахівці, професійна підготовка, освітнє інформаційне середовище, аксіологічний підхід
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра інформаційних технологій та моделювання
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 23 Груд 2025 11:58
Останні зміни: 23 Груд 2025 11:58
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/19611

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу