Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

TRAINING OF FUTURE SPEECH THERAPISTS TO WORK WITH CHILDREN OF PRESCHOOL AGE WITH SPECIAL NEEDS ON THE BASIS OF HUMANISTIC IDEAS OF TOLERANCE

Kosarieva G. та Pavlyuk T. та Fedorova N. (2019) TRAINING OF FUTURE SPEECH THERAPISTS TO WORK WITH CHILDREN OF PRESCHOOL AGE WITH SPECIAL NEEDS ON THE BASIS OF HUMANISTIC IDEAS OF TOLERANCE. Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations, 2019. с. 357-371.

[img]
Перегляд
Текст
Федорова_Н_Philosophy & Pedagogy.pdf

Завантажити (4MB) | Перегляд

Анотація

The publication is devoted to one of the most important pedagogical problems of modern high school in Ukraine – training of future speech therapists. As the humanistic model of education is relevant today, the focus of modern scientific research is focused on such key aspects as: definition of content, directions, principles, stages, components of training of future speech therapists, consideration of humanistic priorities in the professional training of future speech therapists, the formation of humanistic personal competences of future specialists and others. We have analyzed the works in the theory and methodology of professional education of teachers in general and speech therapists, in particular. The specifics of the training of speech therapists for working with children of preschool age with special needs on humanistic ideas of tolerance have been revealed. The study of the state of formation of pedagogical tolerance as characteristics of professional activity of the speech therapist has been conducted. Pedagogical conditions for forming the tolerant attitude of future speech therapists towards children with special needs have been developed and tested.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Kosarieva G. Traning of future speech therapists to work with children of preschool age with special needs on the basis of humanistic ideas of tolerance / G.Kosarieva, T.Pavlyuk, N.Fedorova // Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations : collective monograph. - Warsaw, 2019. - Part IІ. - P. 357-371.
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 376 Освіта, навчання, підготовка спеціальних груп осіб. Спеціальні школи
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти ім. Поніманської Т. І.
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 18 Груд 2020 16:35
Останні зміни: 18 Груд 2020 16:35
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/2233

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу