Бестюк І. (2015) МАРШ ЯК МУЗИЧНИЙ МАРКЕР «ІМПЕРІЇ МЕГАЛОМАНІЇ» («МАРШ РАДЕЦЬКОГО» (1932) ЙОЗЕФА РОТА І «ДОЛИНА МАЙ» (1933-1935) ОЛЕКСІЯ КУНДЗІЧА). Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство, 2015: Вип.ХХІ. с. 109-116.
|
Текст
Бестюк І..pdf Завантажити (2MB) | Перегляд |
Анотація
Маршове звучання перших десятиліть ХХ віку, спричинене світовими історико-політичними катаклізмами, резонує в художній літературі, модифікуючи її ідеологічний та естетичний (трансмузичний) текстові рівні. «Марш Радецького» Й. Штрауса-старшого (а також «Інтернаціонал» та «Marchе funébre» Ф. Шопена) емблематизують Австро-Угорську імперію та її занепад у романі Й. Рота. Інтерпретація «Турецького маршу» В.-А. Моцарта у соцзамовній повісті О. Кундзіча відповідає культивованим в совєтсько-сталінській імперії тенденціям стандартизації і «мажору». Цій текстовій паралелі присвячена стаття.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Бестюк І. Марш як музичний маркер «імперії мегаломанії» («Марш Радецького» (1932) Йозефа Рота і «Долина май» (1933-1935) Олексія Кундзіча) / І.Бестюк // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство : зб. наук. пр. – Рівне, 2015. – Вип. ХХІ. - С. 109-116. |
Ключові слова: | марш, трансмузичний простір художніх творів; Імперія Мегаломанія |
Тематика (за УДК): | 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 82 Художня література. Літературознавство |
Підрозділи: | Факультет української філології > Кафедра української літератури |
Користувач, що депонує: | Редактор |
Дата внесення: | 15 Лют 2021 14:46 |
Останні зміни: | 15 Лют 2021 14:46 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/3954 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |