Рудюк О.В. (2020) ОСОБЛИВОСТІ САМОРЕГУЛЯЦІЇ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ ЇХ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ. Психологія: реальність і перспективи, 2020: Вип. 15. с. 135-140. ISSN 2518-7503
|
Текст
Рудюк О..pdf Завантажити (5MB) | Перегляд |
Анотація
В статті представлено результати дослідження стильових особливостей саморегуляції поведінки майбутніх фахівців-психологів на різних етапах їх фахової підготовки. За результатами проведеного дослідження виявлено, що характер розвитку основних регуляторних процесів (планування цілей діяльності, моделювання значущих умов, програмування дій, оцінка і корекція результатів) та регуляторноособистісних властивостей (гнучкість і самостійність) майбутніх фахівців-психологів має свої специфічні особливості на різних етапах їх учбово-професійної підготовки.
Виявлено, що у порівнянні зі студентами першого курсу, у студентів четвертого курсу спостерігається достовірно вищий ступінь розвитку основних регуляторних процесів та регуляторно-особистісних властивостей: загального рівня саморегуляції як здатності до усвідомленої саморегуляції довільної активності; гнучкості як здатності до перебудови та корекції системи саморегуляції при зміні зовнішніх і внутрішніх умов; оцінки і корекції результатів як здатності до адекватної та автономної оцінки себе і результатів своєї діяльності та поведінки; моделювання значущих умов як ступеня розвитку уявлень про систему зовнішніх і внутрішньо значущих для досягнення цілей умов, їх усвідомленості та деталізованості; самостійності як ступеня розвитку регуляторної автономності; програмування дій як ступеня усвідомленої побудови способів і послідовності власних дій для досягнення поставлених цілей; планування цілей діяльності як ступеня розвитку механізмів цілепокладання з точки зору усвідомленості й автономності процесу висунення цілей активності, їх дієвості, реалістичності, деталізованості та стійкості.
The article deals with the results of research of the stylistic features of selfregulation of behavior of future specialists-psychologists at different stages of their training. The results of the study reveal that the nature of development of basic regulatory processes (goals planning, significant conditions modeling, actions programming, evaluation and correction of results) and regulatory individual properties (flexibility and independence) of future psychologists has its own specific features at different stages of their educational and professional training.
In comparison with the first-year psychology students, psychology students of the fourth year show significantly higher degree of development of basic regulatory processes and regulatory individual properties. That is: general level of self-regulation as the ability to conscious selfregulation of arbitrary activity; flexibility as the ability to restructure and correct the system of selfregulation when external and internal conditions change; evaluation and correction of results as the ability to adequately and autonomously evaluate themselves and the results of their activities and behavior, as well as the stability of subjective criteria for evaluating the success of achieving results; modeling of significant conditions as a degree of development of ideas about the system of external and internally significant conditions for achieving the goals, their awareness, detail, adequacy; independence as a degree of development of regulatory autonomy; programming of actions as a degree of conscious construction of ways and sequences of own actions for achievement of the set purposes; planning the goals of activity as a degree of development of goalsetting mechanisms in terms of awareness and autonomy of the process of setting goals for activity, their effectiveness, realism, detail and stability.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Рудюк О. Особливості саморегуляції майбутніх психолоів на різних етапах їх фахової підготовки / О.Рудюк // Психологія: реальність і перспективи : зб. наук. пр. - Рівне, 2020. - Вип. 15. - С. 135-140. |
Ключові слова: | саморегуляція, саморегуляція поведінки, регуляторні процеси, регуляторно-особистісні властивості, компоненти саморегуляції поведінки, студентипсихологи, фахова підготовка, self-regulation, self-regulation of behavior, regulatory processes, regulatory individual characteristics, components of self-regulation of behavior, psychology students, professional training |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра загальної психології та психодіагностики |
Користувач, що депонує: | Редактор |
Дата внесення: | 04 Бер 2021 21:25 |
Останні зміни: | 04 Бер 2021 21:25 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/4720 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |