Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ЗАСОБАМИ МОДЕЛЮВАННЯ

Боровець О.В. та Яковишина Т.В. (2021) ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ЗАСОБАМИ МОДЕЛЮВАННЯ. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки, 2021 (№1(37)): Ч.1. с. 131-136. ISSN 2522-4360

[img]
Перегляд
Текст
Боровець О.В., Яковишина Т.В. .pdf

Завантажити (397kB) | Перегляд

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної педагогіки вищої школи – формуванню професійної компетентності майбутнього педагога як системотвірної основи діяльності фахівця, яка поєднує його теоретичну та практичну готовність до виконання професійно-педагогічних функцій. Виокремлено основні складники досліджуваного поняття: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, аксіологічний, індивідуально-особистісний. У дослідженні зазначається, що професійна компетентність педагога починає формуватися в процесі оволодіння фахом під час навчання у ЗВО; відстоюється думка про те, що дієвим засобом підвищення ефективності досліджуваного процесу є моделювання. Дослідницями розкривається сутність понять «моделювання», «модель», «педагогічне моделювання», вказується на багатоаспектність застосування методу моделювання у педагогічній теорії та практиці. У статті зазначається, що педагогічному моделюванню підлягають усі компоненти процесу формування професійної компетентності майбутнього педагога (цільовий, змістовий, діяльнісний, контрольно- результативний), що дає змогу викладачеві дослідити, спроєктувати та відтворити суттєві ознаки та складники певного педагогічного явища чи процесу. Охарактеризовано особливості моделювання викладачем основних компонентів професійної компетентності майбутнього педагога в освітньому процесі ЗВО. Акцентовано увагу на тому, що на всіх етапах формування професійної компетентності майбутнього педагога доцільно застосовувати технологію моделювання професійної діяльності, сутність якої полягає в тому, що здобувачі освіти у спеціально створених ситуаціях імітують різні види педагогічної діяльності. У публікації доводиться, що ефективність процесу формування професійної компетентності майбутнього педагога залежить від якості організації спеціальної діяльності, спрямованої на її моделювання, до якої варто долучати всіх учасників освітнього процесу.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Боровець О.В. Формування професійної компетентності майбутнього педагога засобами моделювання / О.В.Боровець, Т.В.Яковишина // Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки : зб. наук. пр. - Запоріжжя, 2021. - № 1 (37). Ч. І. - C. 131-136.
Ключові слова: компетентність, професійна компетентність майбутнього педагога, моделювання, модель, технологія моделювання професійної діяльності.
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 005 Управління. Менеджмент > 005.3 Управлінська діяльність > 005.33 Умови. Фактори, чинники > 005.336 Позитивні фактори. Сприятливі можливості. Вигоди, переваги. Потенціал. Прогрес > 005.336.2 Компетентність. Некомпетентність
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Користувач, що депонує: valiko
Дата внесення: 14 Вер 2021 16:17
Останні зміни: 14 Вер 2021 16:17
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/9084

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу