ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ЗАСОБАМИ МОДЕЛЮВАННЯ

Боровець О.В. and Яковишина Т.В. (2021) ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ЗАСОБАМИ МОДЕЛЮВАННЯ. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки, 2021 (№1(37)): Ч.1. pp. 131-136. ISSN 2522-4360

[img]
Preview
Text
Боровець О.В., Яковишина Т.В. .pdf

Download (397kB) | Preview

Abstract

Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної педагогіки вищої школи – формуванню професійної компетентності майбутнього педагога як системотвірної основи діяльності фахівця, яка поєднує його теоретичну та практичну готовність до виконання професійно-педагогічних функцій. Виокремлено основні складники досліджуваного поняття: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, аксіологічний, індивідуально-особистісний. У дослідженні зазначається, що професійна компетентність педагога починає формуватися в процесі оволодіння фахом під час навчання у ЗВО; відстоюється думка про те, що дієвим засобом підвищення ефективності досліджуваного процесу є моделювання. Дослідницями розкривається сутність понять «моделювання», «модель», «педагогічне моделювання», вказується на багатоаспектність застосування методу моделювання у педагогічній теорії та практиці. У статті зазначається, що педагогічному моделюванню підлягають усі компоненти процесу формування професійної компетентності майбутнього педагога (цільовий, змістовий, діяльнісний, контрольно- результативний), що дає змогу викладачеві дослідити, спроєктувати та відтворити суттєві ознаки та складники певного педагогічного явища чи процесу. Охарактеризовано особливості моделювання викладачем основних компонентів професійної компетентності майбутнього педагога в освітньому процесі ЗВО. Акцентовано увагу на тому, що на всіх етапах формування професійної компетентності майбутнього педагога доцільно застосовувати технологію моделювання професійної діяльності, сутність якої полягає в тому, що здобувачі освіти у спеціально створених ситуаціях імітують різні види педагогічної діяльності. У публікації доводиться, що ефективність процесу формування професійної компетентності майбутнього педагога залежить від якості організації спеціальної діяльності, спрямованої на її моделювання, до якої варто долучати всіх учасників освітнього процесу.

Item Type: Article
Additional Information: Боровець О.В. Формування професійної компетентності майбутнього педагога засобами моделювання / О.В.Боровець, Т.В.Яковишина // Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки : зб. наук. пр. - Запоріжжя, 2021. - № 1 (37). Ч. І. - C. 131-136.
Uncontrolled Keywords: компетентність, професійна компетентність майбутнього педагога, моделювання, модель, технологія моделювання професійної діяльності.
Subjects: 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 005 Управління. Менеджмент > 005.3 Управлінська діяльність > 005.33 Умови. Фактори, чинники > 005.336 Позитивні фактори. Сприятливі можливості. Вигоди, переваги. Потенціал. Прогрес > 005.336.2 Компетентність. Некомпетентність
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Divisions: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Depositing User: valiko
Date Deposited: 14 Sep 2021 16:17
Last Modified: 14 Sep 2021 16:17
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/9084

Actions (login required)

View Item View Item