Івашкевич Е.З. та Набочук О.Ю. (2020) PSYCHOLOGICAL WAYS OF THE DEVELOPMENT OF CREATIVE COMPETENCE OF PUPILS AT THE LESSONS OF FOREIGN LANGUAGE. Актуальні проблеми філології та методики викладання гуманітарних дисциплін, 2020. с. 109-115.
Текст
Івашкевич Е.З., Набочук О.Ю..pdf Завантажити (2MB) |
Анотація
Мета нашого дослідження – показати та обґрунтувати психологічні шляхи розвитку міжкультурної компетентності школярів у галузі «Іншомовна освіта» (відповідно до досвіду освіти в зарубіжних країнах). Для розв’язання поставлених в роботі завдань використовувалися такі теоретичні методи дослідження: категоріальний, структурно-функціональний, аналіз, систематизація, моделювання, узагальнення.У статті детально показано, що саме означає вираз «європейський розвиток в освітній парадигмі»: прагнення зрозуміти представників різних країн і культур, подолати упередженість щодо них, визнати їх спільні інтереси, поважаючи національні; відкритість до різних культур, захист культурної ідентичності кожної людини; дотримання юридичних зобов’язань та правових рішень у парадигмі прав людини; бажання співіснувати в гармонії та йти на компроміси, що дозволяють примирити інтереси різних сторін; захист свободи, плюралістична демократія, права людини та діяльності; розвиток системи виробничого та економічного обміну між державами, які є чинниками ндивідуального та соціального добробуту та політичної стабільності; турбота щодо збереження екологічної рівноваги в Європі та в усьому світі; бажання зберегти мир в Європі та в цілому у світі.Зазначено, що психологічні шляхи з метою розвитку міжкультурної компетентності учнів полягали в: наданні учням інформації соціокультурного плану, який нерідко залишається поза контролем школярів; практично довести, що культурні явища найбільш яскраво виявляються в певній економічній чи політичній перспективі; навчати учнів працювати з обмеженою кількістю інформації; навчати школярів уникати заперечення та неприйняття явищ іншомовної культури; сформувати у школярів рефлексивне ставлення до виконання власної діяльності.
Наголошено, що у методиці навчання іноземних мов до засобів навчання висуваються серйозні вимоги. Отже, методи навчання з метою розвитку міжкультурної компетентності учнів мають: а) актуалізуватися у формі навчального матеріалу та виконувати його основні функції, наприклад, бути засобами діяльності, що забезпечує активність вчителя та діяльність учнів у навчальному процесі вивчення іноземної мови; б) орієнтуватися на мету навчання, що сприятиме досягненню цілей у процесі викладання іноземної мови; в) бути інструментами реалізації методів та прийомів, які застосовуються в навчальному процесі та забезпечують управління діяльністю вчителя та учнів; г) відповідати сучасним досягненням методики викладання іноземних
мов та забезпечити впровадження новітніх технологій навчання іноземної мови.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Івашкевич Е. З. Psychological ways of the development of creative competence of pupils at the lessons of foreign language 1 / Е. З. Івашкевич, О. Ю. Набочук // Актуальні проблеми філології та методики викладання гуманітарних дисциплін. - Рівне, 2020. - С. 109-115. |
Ключові слова: | міжкультурна компетентність, представники різних країн і культур, відкритість до різних культур, захист культурної ідентичності кожної людини, заперечення та нівелювання явищ іншомовної культури |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра загальної психології та психодіагностики |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 27 Трав 2024 13:41 |
Останні зміни: | 27 Трав 2024 13:41 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13454 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |