Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПЕРСПЕКТИВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ В ОСВІТІ

Пелех Ю.В. та Філоненко М.М. та Шевців З.М. (2023) ПЕРСПЕКТИВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ В ОСВІТІ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, 2023: Вип. 1. с. 25-31.

[img] Текст
ПЕРСПЕКТИВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ.pdf

Завантажити (258kB)

Анотація

Мета статті полягає у з’ясуванні основних перешкод запровадження інклюзивного навчання в систему освіти України та окресленні перспективних напрямів підготовки майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей до роботи в умовах інклюзії в освіті. У статті розкрито основні переваги запровадження інклюзивного навчання. Виявлено та проаналізовано основні чинники гальмування ефективного функціонування інклюзивного навчання в системі закладів освіти: а) малообізнаність керівника закладу освіти про умови організації, створення та фінансування інклюзивного класу; б) відсутність основних надавачів освітніх послуг - вихователів/вчителів інклюзивного навчання в дошкільній, початковій та середній (за спеціальностями) освіті); в) несформованість інклюзивної компетентності фахівців, що надають додаткові розвивально-корекційні та реабілітаційні послуги поза освітнього процесу.
The article emphasizes that the introduction of inclusive education into the education system of Ukraine violates the solution of a set of problems. The purpose of the article is to clarify the main obstacles to the introduction of inclusive education in the education system of Ukraine and to outline promising directions for training future specialists in socionomic specialties to work in the conditions of inclusion in education. The article reveals the main advantages of introducing inclusive education. The main factors inhibiting the effective functioning of inclusive education in the system of educational institutions were identified and analyzed: a) lack of awareness of the head of the educational institution about the conditions of organization, creation and financing of an inclusive class; b) lack of main providers of educational services of educators/teachers of inclusive education in preschool, primary and secondary (by specialty) education); c) lack of development of the inclusive competence of specialists who provide additional developmental, correctional and rehabilitation services in addition to the educational process.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Пелех Ю. В. Перспективи підготовки майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей до роботи в умовах інклюзії в освіті / Ю. В. Пелех, М. М. Філоненко, З. М. Шевців // Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогічні науки. - 2023. - Вип. 1. - С. 25-31.
Ключові слова: підготовка майбутніх фахівців, фахівці соціономічних спеціальностей, інклюзивне навчання, дитина з особливими потребами; training of future specialists; specialists of socionomic specialties; inclusive education; child with special needs
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 36 Забезпечення духовних і матеріальних життєвих потреб > 364 Соціальні проблеми, що породжують необхідність надання соціальної допомоги. Види соціальної допомоги
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 376 Освіта, навчання, підготовка спеціальних груп осіб. Спеціальні школи
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 22 Черв 2024 09:52
Останні зміни: 22 Черв 2024 09:52
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13813

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу