Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ТЕОРЕТИЧНІ КОНЦЕПТИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Пустовіт Г.П. (2021) ТЕОРЕТИЧНІ КОНЦЕПТИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Нова педагогічна думка, 2021 (№2): 106. с. 16-21. ISSN 2520-6427

[img] Текст
Пустовіт, 2021, Нова.пед.думка, 2.pdf

Завантажити (910kB)

Анотація

У статті схарактеризовано витоки та сучасні підходи до розв’язання проблеми формування професійної компетентності викладачів закладу вищої освіти. На основі аналізу наукових праць і здійснених досліджень представлено характеристику феномена «професійна компетентність викладача». Виокремлено провідні теоретичні концепти його формування як єдність філософсько-культурологічних, світоглядних, соціальних і психолого-педагогічних парадигм, екстраполяцію сучасних методологічних засад у побудові змісту вищої освіти, проєкцію духовної культури сучасного українського суспільства стосовно людини і довкілля. Здійснено актуалізацію сутності освітніх потреб і мотивів розвиватися й удосконалюватися, змінювати сприйняття внутрішнього «Я-професіонала», що передбачає тенденції самоактуалізації та самореалізації.
Доведено, що саме професійна самооцінка складає оцінний компонент професійної «Я-концепції». У змісті наступного теоретичного концепту актуалізується необхідність створення умов для усвідомлення викладачем не лише пізнавальної й оцінної, але й регулятивної функції набутих професійних знань, умінь, навичок та досвіду професійної діяльності. Відповідно наголошується на формуванні прагнення перебудувати чи змінити власне ставлення до професійної діяльності та її результатів на позитивно-конструктивне, що є важливим чинником ефективності формування професійної компетентності викладачів закладу вищої освіти.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Пустовіт Г. Теоретичні концепти формування професійної компетентності викладачів закладів вищої освіти / Г.Пустовіт // Нова педагогічна думка. - 2021. - №2 (106). - 16-21.
Ключові слова: компетентність, підвищення кваліфікації, професійний розвиток, стандарт, стандартизація
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 005 Управління. Менеджмент > 005.3 Управлінська діяльність > 005.33 Умови. Фактори, чинники > 005.336 Позитивні фактори. Сприятливі можливості. Вигоди, переваги. Потенціал. Прогрес > 005.336.2 Компетентність. Некомпетентність
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 30 Жов 2024 09:50
Останні зміни: 30 Жов 2024 09:50
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14739

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу