Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

МАТЕМАТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ

Павелків О. та Бондарев О. (2024) МАТЕМАТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ. Інноватика у вихованні, 2024: Вип. 20. с. 96-105. ISSN 2411-4553

[img] Текст
Павелків О., Бондарев О..pdf

Завантажити (3MB)

Анотація

В умовах модернізації сучасної освіти на основі компетентнісного підходу особливої актуальності набуває проблема професійної підготовки майбутнього вчителя математики, який здатний активно реалізовуватися в інформаційному суспільстві, мати фахові компетентності, що відповідали б потребам сьогодення. Наголошено, що важливим завданням підготовки майбутніх вчителів математики є формування у них математичної компетентності.
Схарактеризовано (за Н. Бібік) ієрархію компетентностей: ключові надпредметні (базові), що спираються на пізнавальні процеси і виявляються в різних контекстах; загальнопредметні, які належать до певної сукупності предметів або галузей знань; предметні – часткові щодо наведених вище, які набуваються в процесі вивчення певного предмету.
Схарактеризовані різноаспектні визначення математичної компетентності, що запропоновані в Державному стандарті базової і повної загальної освіти (2011), Концепції «Нова українська школа» (2018), в Європейській довідковій рамці ключових компетентностей для навчання впродовж життя (2018), в міжнародному дослідженні якості освіти PІSA (2022).
На основі аналізу з’ясовано, що математична компетентність сучасними науковцями визначається як інтегрована характеристика якостей особистості вчителя математики, яка проявляється в здатності і готовності застосувати математичні знання й уміння для розв’язку професійних завдань математичними методами, застосовуючи при потребі сучасні методи проєктування, математичного й комп’ютерного моделювання. Математична компетентність як результат математичної підготовки випускника закладу педагогічної освіти передбачає наявність високого рівня знань і досвіду самостійної діяльності на основі цих знань задля якісного виконання майбутнім учителем математики професійної діяльності.
Виділено структурні компоненти математичної компетентності: мотиваційний, когнітивний, ціннісний, діяльнісний, рефлексивний.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Павелків О. Математична компетентність майбутнього вчителя математики: теоретичний аналіз / О.Павелків, О.Бондарев // Інноватика у вихованні. - 2024. - Вип. 20. - С. 96-105.
Ключові слова: компетентність, професійна компетентність, предметна компетентність, математична компетентність, майбутній вчитель математики
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
5 Математика. Природничі науки > 51 Математика
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра математики з методикою викладання
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 13 Груд 2024 08:13
Останні зміни: 13 Груд 2024 08:13
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15279

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу