Павелків О. та Бондарев О. (2024) МАТЕМАТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ. Інноватика у вихованні, 2024: Вип. 20. с. 96-105. ISSN 2411-4553
Текст
Павелків О., Бондарев О..pdf Завантажити (3MB) |
Анотація
В умовах модернізації сучасної освіти на основі компетентнісного підходу особливої актуальності набуває проблема професійної підготовки майбутнього вчителя математики, який здатний активно реалізовуватися в інформаційному суспільстві, мати фахові компетентності, що відповідали б потребам сьогодення. Наголошено, що важливим завданням підготовки майбутніх вчителів математики є формування у них математичної компетентності.
Схарактеризовано (за Н. Бібік) ієрархію компетентностей: ключові надпредметні (базові), що спираються на пізнавальні процеси і виявляються в різних контекстах; загальнопредметні, які належать до певної сукупності предметів або галузей знань; предметні – часткові щодо наведених вище, які набуваються в процесі вивчення певного предмету.
Схарактеризовані різноаспектні визначення математичної компетентності, що запропоновані в Державному стандарті базової і повної загальної освіти (2011), Концепції «Нова українська школа» (2018), в Європейській довідковій рамці ключових компетентностей для навчання впродовж життя (2018), в міжнародному дослідженні якості освіти PІSA (2022).
На основі аналізу з’ясовано, що математична компетентність сучасними науковцями визначається як інтегрована характеристика якостей особистості вчителя математики, яка проявляється в здатності і готовності застосувати математичні знання й уміння для розв’язку професійних завдань математичними методами, застосовуючи при потребі сучасні методи проєктування, математичного й комп’ютерного моделювання. Математична компетентність як результат математичної підготовки випускника закладу педагогічної освіти передбачає наявність високого рівня знань і досвіду самостійної діяльності на основі цих знань задля якісного виконання майбутнім учителем математики професійної діяльності.
Виділено структурні компоненти математичної компетентності: мотиваційний, когнітивний, ціннісний, діяльнісний, рефлексивний.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Павелків О. Математична компетентність майбутнього вчителя математики: теоретичний аналіз / О.Павелків, О.Бондарев // Інноватика у вихованні. - 2024. - Вип. 20. - С. 96-105. |
Ключові слова: | компетентність, професійна компетентність, предметна компетентність, математична компетентність, майбутній вчитель математики |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів 5 Математика. Природничі науки > 51 Математика |
Підрозділи: | Факультет математики та інформатики > Кафедра математики з методикою викладання |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 13 Груд 2024 08:13 |
Останні зміни: | 13 Груд 2024 08:13 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15279 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |