Шевчук Т.Б. та Костолович Т.В. та Ткачук О.С. (2023) ЗМІСТ РОБОТИ З ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНО-МОВЛЕННЄВИХ УМІНЬ. Інноваційна педагогіка, 2023: Вип. 66. с. 72-77. ISSN 2663-6085, 2663-6093
|
Текст
Шевчук Т. Б., Костолович Т. В., Ткачук О. С. Зміст роботи з формування комунікативно-мовленнєвих умінь здобувачів початкової освіти на ур.pdf Завантажити (419kB) | Перегляд |
Анотація
У статті висвітлено питання, що стосуються змісту роботи з формування комунікативно-мовленнєвих умінь у здобувачів початкової освіти на уроках зв’язного мовлення в контексті концепції «Нова українська школа». Зазначено, що формування комунікативно-мовленнєвих умінь – це одне з провідних завдань НУШ, а сформованість указаних умінь в учнів – свідчення їхньої комунікативно-мовленнєвої компетентності.Проаналізовано Державний стандарт початкової освіти, Типові освітні програми НУШ (мовно-літературна галузь, 1–2 та 3–4 класи), окреслено загальні та обов’язкові результати формування комунікативно-мовленнєвих умінь молодших школярів. Указано на сучасні вимоги до мовної освіти учнів початкової школи, які зумовлені відходом від традиційних способів оволодіння мовою. Підкреслено, що освітня робота над мовною теорією, формування знань і вмінь з мови підпорядковується розвитку мовлення; весь теоретичний матеріал вивчається не як статична система мовних одиниць, а як сукупність форм, значень і функцій, що забезпечують успішну комунікативно-мовленнєву діяльність школярів. Наголошено, що українська мова та читання в початкових класах (програма під керівництвом О. Савченко) вивчається за такими змістовими лініями: «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовні явища». У чинній програмі, створеній під керівництвом Р. Шияна, крім названих змістових ліній, виокремлено ще змістові лінії «Досліджуємо мовлення» та «Тетралізуємо». Усі ці лінії реалізуються через зміст лінгвістичного матеріалу, на основі якого учитель формує очікувані та обов’язкові результати навчання.Акцентовано увагу на уроках розвитку зв’язного мовлення, на яких оволодіння учнями українською мовою відбувається у чотирьох видах мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Вказано, що ці уроки сприяють досконалому розвиткові мовлення, а саме: культури мовлення (як звукової, так і правильного слововживання, тобто граматичної виразності діалогічного й монологічного мовлення), формуванні словникового запасу, розвиткові форм спілкування тощо, і на яких молодші школярі навчаються сприймати й розуміти чуже мовлення, продукувати власні висловлювання (розповіді, описи, міркування, есе), удосконалюють усне та писемне, діалогічне й монологічне мовлення. Зауважено, що розвиток зв’язного мовлення – це ключовий принцип навчання української мови в початкових класах.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Шевчук Т.Б. Зміст роботи з формування комунікативно-мовленнєвих умінь здобувачів початкової освіти на уроках зв'язного мовлення / Т.Б.Шевчук, Т.В.Костолович, О.С.Ткачук // Інноваційна педагогіка. - 2023. - Вип. 66. - С. 72-77. |
Ключові слова: | комунікативно-мовленнєві вміння, комунікативна компетентність, мовлення, розвиток зв’язного мовлення, види мовленнєвої діяльності |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови |
Підрозділи: | Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методик початкової освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 26 Груд 2024 09:00 |
Останні зміни: | 26 Груд 2024 09:00 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15638 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |