Калініченко М.М. (2023) LANGUAGE BARRIERS IN THE VIRTUAL CLASSROOM: STRATEGIES FOR ENHANCING COMMUNICATION IN REMOTE ENGLISH INSTRUCTION FOR CHINESE MASTER’S STUDENTS. Проблеми лінгвістичної семантики, 2023. с. 16-19.
|
Текст
Калініченко М.М..pdf Завантажити (3MB) | Перегляд |
Анотація
This paper explores the challenges arising from language barriers in the context of virtual classrooms, focusing on remote English instruction for Chinese master’s students. The study delves into the unique linguistic hurdles faced by these students and proposes a set of strategic interventions aimed at enhancing communication effectiveness. By examining the cultural and linguistic context, the paper aims to contribute insights into improving the overall quality of distance English education for this specific demographic.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Калініченко М.М. Language barriers in the virtual classroom: strategies for enyancing cjmmuncation in remote ENGLISH INSTRUCTION for chinese master's students / М.М. Калініченко // Проблеми лінгвістичної семантики : VІІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (17 листоп. 2023 р.) : зб. матеріалів. - Рівне : РДГУ, 2023. - С. 16-19/ |
Ключові слова: | language barriers, virtual classroom, master's students/ |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови |
Підрозділи: | Філологічний факультет > Кафедра романо-германської філології |
Користувач, що депонує: | Unnamed user with username Marchuk |
Дата внесення: | 13 Січ 2025 09:35 |
Останні зміни: | 13 Січ 2025 09:37 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/16133 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |