Калініченко М.М. (2023) LANGUAGE BARRIERS IN THE VIRTUAL CLASSROOM: STRATEGIES FOR ENHANCING COMMUNICATION IN REMOTE ENGLISH INSTRUCTION FOR CHINESE MASTER’S STUDENTS. Проблеми лінгвістичної семантики, 2023. pp. 16-19.
|
Text
Калініченко М.М..pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
This paper explores the challenges arising from language barriers in the context of virtual classrooms, focusing on remote English instruction for Chinese master’s students. The study delves into the unique linguistic hurdles faced by these students and proposes a set of strategic interventions aimed at enhancing communication effectiveness. By examining the cultural and linguistic context, the paper aims to contribute insights into improving the overall quality of distance English education for this specific demographic.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Калініченко М.М. Language barriers in the virtual classroom: strategies for enyancing cjmmuncation in remote ENGLISH INSTRUCTION for chinese master's students / М.М. Калініченко // Проблеми лінгвістичної семантики : VІІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (17 листоп. 2023 р.) : зб. матеріалів. - Рівне : РДГУ, 2023. - С. 16-19/ |
Uncontrolled Keywords: | language barriers, virtual classroom, master's students/ |
Subjects: | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови |
Divisions: | Філологічний факультет > Кафедра романо-германської філології |
Depositing User: | Unnamed user with username Marchuk |
Date Deposited: | 13 Jan 2025 09:35 |
Last Modified: | 13 Jan 2025 09:37 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/16133 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |