Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ДЛЯ АДАПТАЦІЇ В СОЦІУМІ ДІТЕЙ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ

Совик Т.О. та Федорова Н.В. та Косарєва Г.М. та Борисова О.О. (2025) ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ДЛЯ АДАПТАЦІЇ В СОЦІУМІ ДІТЕЙ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ. Наукові інновації та передові технології, 2025 (№3): 43. с. 1432-1443.

[img]
Перегляд
Текст
Совик Т. та ін._Особливості використання.pdf

Завантажити (239kB) | Перегляд
Офіційний посилання: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2025-3(43)-1432...

Анотація

У статті розглядаються особливості застосування альтернативних методів комунікації для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Проблеми дітей з порушеннями мовлення, зокрема тих, хто не може використовувати традиційні вербальні методи, створюють суттєві труднощі у взаємодії з оточенням і соціалізації. У зв’язку з цим альтернативна комунікація, включаючи жестову мову, комунікаційні картки, електронні пристрої, а також спеціалізовані системи, стає важливим інструментом у розвитку мовлення та інтеграції дітей з тяжкими порушеннями мовлення в соціум.
У статті акцентується на значенні раннього впровадження альтернативної комунікації, зокрема на її впливі на когнітивний і соціальний розвиток дітей. Окрему увагу приділено використанню сучасних технологій, таких як планшети та спеціалізовані додатки для комунікації, що дозволяють дітям виражати свої потреби, емоції та думки більш ефективно.
Автори вказують на важливість індивідуального підходу до кожної дитини, оскільки методи альтернативної комунікації повинні відповідати специфічним потребам і можливостям дитини. В результаті використання таких методів діти здатні покращити свою здатність до соціальної взаємодії, знижуючи рівень ізоляції та сприяючи більшій адаптації в суспільстві.
У статті розглядаються функціональні можливості програми G Compis, її роль у навчальному процесі та соціалізації дітей з порушеннями мовлення, а також приклади застосування G Compis у реальних ситуаціях. Визначено, що програма є важливим інструментом для розвитку комунікаційних навичок, що дає змогу дітям активно взаємодіяти з однолітками та дорослими, знижує соціальну ізоляцію і сприяє інтеграції в суспільство. Крім того, програма надає вчителям, логопедам і терапевтам можливість відстежувати прогрес дитини і коригувати навчальний або терапевтичний процес відповідно до її потреб.
Висновки статті підтверджують важливість розвитку інклюзивних підходів у вихованні та навчанні дітей з тяжкими порушеннями мовлення, що вимагають спеціалізованих методик для забезпечення їх соціальної адаптації та повноцінної участі в житті суспільства.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Особливості використання альтернативної комунікації для адаптації в соціумі дітей з тяжкими порушеннями мовлення Т.О.Совик, Н.В.Федорова, Г.М.Косарєва, О.О.Борисова // Наукові інновації та передові технології. - № 3(43). - С. 1432-1443. . -
Ключові слова: альтернативна комунікація, тяжкі порушення мовлення, соціалізація, інклюзія, індивідуальний підхід, технології для комунікації
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 31 Демографія, соціологія, статистика > 316 Соціологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 376 Освіта, навчання, підготовка спеціальних груп осіб. Спеціальні школи
Підрозділи: Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені Тамари Поніманської
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 08 Квіт 2025 08:47
Останні зміни: 08 Квіт 2025 08:47
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17655

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу