Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ЛАТИНСЬКА МОВА У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФІЗИЧНИХ ТЕРАПЕВТІВ

Павелків К.М. (2024) ЛАТИНСЬКА МОВА У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФІЗИЧНИХ ТЕРАПЕВТІВ. Природнича освіта та наука, 2024: Вип. 5. с. 29-35. ISSN 2786-9113 (Online) ISSN 2786-9105 (Print)

[img]
Перегляд
Текст
Павелків К.М..pdf

Завантажити (2MB) | Перегляд
Офіційний посилання: https://doi.org/10.32782/NSER/2024-5.06

Анотація

Статтю присвячено проблемі підготовки майбутніх фізичних терапевтів засобами навчальної дисципліни «Латинська мова і медична термінологія». Вирізнено педагогічний потенціал латинської мови в освітньо-культурному розвитку Європи та України. Акцентовано увагу на її використанні українськими державотворцями, філософами, освітянами впродовж XIII–ХІХ століть. Окреслено можливості її практичного використання в професійній діяльності майбутніми фізичними терапевтами. Схарактеризовано три терміносистеми латинської мови: анатомічну, клінічну, фармацевтичну, кожна з яких представлена низкою лексичних і граматичних вправ. Зазначено, що вивчення термінології забезпечує розвиток як спеціальних (фахових, предметних) компетентностей, так і дисциплінарної термінологічної, яка, зі свого боку, позитивно впливає на формування термінологічної грамотності майбутнього фізичного терапевта, а також сприяє підвищенню його конкурентоспроможності на ринку праці. Визначено чотири етапи її формування: 1) формування знань і вмінь утворювати граматичні та словотвірні моделі, характерні для термінології в галузі охорони здоров’я; 2) формування здатності до клінічного мислення, уміння правильно поставити діагноз; 3) формування уміння виписувати рецепти й виявляти частотні сегменти в назвах лікарських засобів; 4) формування вміння сприймати та використовувати нові професійні терміни в галузі охорони здоров’я.
The article is devoted to the problem of training future physical therapists by means of the discipline “The Latin Language and Medical Terminology”. The pedagogical potential of the Latin language in the educational and cultural development of Europe and Ukraine is outlined. Attention is focused on its use by Ukrainian statesmen, philosophers, and educators during the 13th–19th centuries. The possibilities of its practical use in the professional activity of future physical therapists are outlined. Three terminology systems of the Latin language are characterised: anatomical, clinical, pharmaceutical, each of which is represented by a number of lexical and grammar exercises. It is noted that the study of terminology ensures the development of disciplinary terminological competence, which in its turn contributes to the formation of terminological literacy of the future physical therapist and also helps to increase its competitiveness in the labour market. The stages of its formation are defined: 1) development of knowledge and skills to form grammatical and word-formation models typical of healthcare terminology; 2) development of clinical thinking skills, ability to make a correct diagnosis; 3) development of the ability to write prescriptions and identify frequency segments in the names of medicines; 4) development of the ability to perceive and use new professional terms in the field of healthcare.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Павелків К. М. Латинська мова у професійній підготовці майбутніх фізичних терапевтів / К. М. Павелків // Природнича освіта та наука. - Одеса : Гельветика, 2024. - Вип. 5. - С. 29-35.
Ключові слова: латинська мова, професійна підготовка, майбутні фізичні терапевти, терміносистема, професійна термінологічна грамотність; Latin language, professional training, future physical therapists, terminology system, professional terminological literacy
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
6 Прикладні науки. Медицина. Техніка. Сільське господарство > 61 Медичні науки > 615 Фармакологія. Терапія. Токсикологія
8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови
Підрозділи: Філологічний факультет > Кафедра іноземних мов
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 14 Квіт 2025 09:19
Останні зміни: 14 Квіт 2025 09:19
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17776

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу