Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

МЕТОДИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-ІНСТРУМЕНТАЛІСТІВ У ВИВЧЕННІ ДИРИГУВАННЯ

Горіна Л.І. та Турчин Г.П. (2025) МЕТОДИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-ІНСТРУМЕНТАЛІСТІВ У ВИВЧЕННІ ДИРИГУВАННЯ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2025: Вип. 1. с. 10-14. ISSN 3041-1033 ; ISSN 3041-1025

[img] Текст
Горіна Л.І.,Турчин Г.П..pdf

Завантажити (2MB)
Офіційний посилання: https://doi.org/10.32782/ART/2025-1-2

Анотація

У сучасному процесі навчання диригуванню творче мислення студента набуває фундаментального значення. У статті визначено суть процесу навчання диригуванню, розкрито поняття творчого мислення, як здатності генерувати нові підходи у відтворенні змісту музичного твору. Вказано на актуальність питання розвитку мислення студентів-інструменталістів на уроках диригування.
У результаті проведеного дослідження встановлено, що творче мислення є дієвим регулятором практичної підготовки студентів в класі диригування. Воно об’єднує в собі конкретизацію постановки проблемних завдань, варіативні методи їх вирішення та продукування нових ідей. Сучасні вимоги до майбутніх керівників інструментальних колективів передбачають здатність до креативного мислення, спонукають до пошуку логічних міждисциплінарних зв’язків при відтворенні зашифрованого в партитурі музичного змісту.
Для досягнення мети запропоновано використовувати методи, спрямовані на ефективне формування професійних вмінь та навичок. Основними вбачають розвиток інтонаційного мислення, як образного сприйняття музики, емоційно-асоціативного, тембрального та евристичного мислення. З метою активації процесу навчання авторами визначено педагогічно-творчі завдання із застосовуванням методу діалогізації, розроблено зразки евристичних запитань. Вказано на доцільність роботи над причинно-наслідковими зв’язками характеру музичного образу з його музичним втіленням, емоційними переживаннями та передачею змісту засобами мануальної техніки. Для практично застосування обрано послідовність системи образно-емоційного мислення: інтонації – емоції – уява – асоціації – логічне мислення – музична мова (диригентський жест).
У вивченні диригування з уявним оркестром авторами виокремлено синектичний підхід до навчання, а також синтез синектичного підходу, евристичних прийомів та засобів практичної підготовки студентів. Такі твердження повинні забезпечити ефективність запропонованого комплексу методів розвитку творчого мислення та вивчення предмету оркестрового диригування в цілому.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Горіна Л.І. Методи розвитку творчого мислення студентів-інструменталістів у вивченні диригування / Л.І.Горіна, Г.П.Турчин // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості. - 2025. - Вип. 1. - С.10-14.
Ключові слова: методика, творче мислення, інтонації, темброві асоціації, диригування, інструментальний колектив
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика > 785 Інструментальна музика. Симфонічна музика. Музика для оркестрів. Музика для ансамблів
Підрозділи: Факультет музичного мистецтва > Кафедра народно-інструментального виконавства
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 26 Черв 2025 09:44
Останні зміни: 26 Черв 2025 09:44
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18391

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу