Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ МЕТРОРИТМІЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ЗАНЯТЬ В ОРКЕСТРОВОМУ КОЛЕКТИВІ

Палаженко О.П. та Димченко С.С. та Крет М.В. (2025) МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ МЕТРОРИТМІЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ЗАНЯТЬ В ОРКЕСТРОВОМУ КОЛЕКТИВІ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2025: Вип. 1. с. 91-95. ISSN 3041-1033 ; ISSN 3041-1025

[img] Текст
Палаженко О.П., Димченко С.С., Крет М.В..pdf

Завантажити (2MB)
Офіційний посилання: https://doi.org/10.32782/ART/2025-1-16

Анотація

У статті досліджується ритм як унікальна форма упорядкування рухів й активності в часово-просторових рамках. Окрему увагу приділено формуванню точної метроритмічного сприйняття у музикантів оркестру, а також узгодженню рухів у часі, організації діяльності та особистісній поведінці. Ці аспекти розглядаються як засіб для втілення результатів інтерпретаційного аналізу.
Загальна характеристика розвитку метроритмічного сприйняття у здобувачів освіти під час занять в оркестровому колективі полягає у комплексному формуванні їхніх музичних та ритмічних навичок. Участь у колективних репетиціях та виступах сприяє удосконаленню внутрішнього відчуття ритму, координації і злагодженості у виконанні музичних творів. Студенти поступово засвоюють принципи організації метроритмічної структури, що включають точність темпоритму, синхронізацію із загальним звучанням ансамблю та гармонійну взаємодію з іншими учасниками. Під час занять велика увага приділяється відпрацюванню складних ритмічних малюнків, розумінню характеру музики, а також усвідомленню ролі кожного інструмента у загальному звучанні оркестру. Такий підхід сприяє не лише професійному зростанню майбутніх виконавців, але й розвитку їхньої слухової чутливості та емоційної виразності, що є важливими аспектами становлення сучасного музиканта. Усе це створює умови для поглибленого розуміння мистецтва колективного виконання і розвитку відчуття метроритму як невід'ємної частини виконавської культури.
Музичне мистецтво відіграє надзвичайно важливу роль у формуванні творчої та духовно багатогранної особистості. Воно є відображенням естетичного аспекту буття, створюючи умови для самовираження і насолоди від прекрасного. Ритм займає центральне місце в нашому житті, оскільки все навкруги підпорядковується його законам: зміни пір року, чергування дня і ночі, биття серця – усе слідує визначеним ритмічним закономірностям. Ця особливість є надзвичайно важливою також і для розвитку музиканта-оркестранта.
Почуття ритму зароджується і розвивається разом із формуванням емоційного сприйняття, моторики та пізнавальних здібностей у процесі взаємодії з музикою. Оркестровий колектив виконує надзвичайно важливу виховну роль – через мистецтво він допомагає учням усвідомити естетичну красу навколишнього світу, сприяє розвитку креативного мислення, стимулює бажання творити та здобувати насолоду від мистецьких проявів.
У цьому контексті ритм постає як своєрідний інструмент організації руху й часу у просторі. Формування якісного метроритмічного відчуття в оркестрових музикантів розглядається як вдосконалення тимчасової координації їхньої діяльності, а також як засіб розвитку навичок, що впливають на поведінкові реакції особистості. Це, своєю чергою, стає основою для гармонійного поєднання елементів аналітичної інтерпретації музичного твору.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Палаженко О.П. Методика формування метроретмічного сприйняття у здобувачів освіти в процесі занять в оркестровому колективі / О.П.Палаженко, С.С.Димченко, М.В.Крет // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості. - 2025. - Вип. 1. - С. 91-95.
Ключові слова: ритм, метр, метроритм, інтерпретація, оркестр
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика
Підрозділи: Факультет музичного мистецтва > Кафедра вокально-хорового мистецтва
Факультет музичного мистецтва > Кафедра духових та ударних інструментів
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 30 Черв 2025 10:01
Останні зміни: 30 Черв 2025 10:01
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18418

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу