Краля І.В. та Волошин В. (2025) ВИКОРИСТАННЯ МЕМІВ У ВИКЛАДАННІ ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ. Філологічна освіта: теорія, методика, практика, 2025. с. 70-74.
|
Текст
Краля Іванна, Волошин Вікторія.pdf Завантажити (2MB) |
Анотація
У статті висвітлюється питання використання мемів у викладанні французької мови. Сьогодні використання мемів у навчальному процесі вже стало «освітнім трендом» і меми розглядаються як ефективне та креативне доповнення до уроку сучасного педагога. Використання мемів для навчання взагалі та для навчання іноземних мов зокрема, з одного боку, модернізує сучасну систему освіти та підвищує ефективність навчального процесу, а з іншого – відповідає психологічним особливостям нового покоління з кліповим мисленням. Меми мають потужний дидактичний потенціал – їх можна використовувати на будь-якому занятті та на будь-якому етапі заняття. Серед переваг використання мемів на заняттях з французької мови можна назвати такі: меми дозволяють розслабитись і знижують стрес, підвищують цікавість до предмета та мотивацію, покращують навчальну комунікацію між здобувачами та між педагогом і здобувачами, розвивають критичне мислення, аналітичні здібності, пам’ять, увагу, креативне мислення та емоційний інтелект, підвищують працездатність, допомагають слідкувати за новинами та бути в курсі актуальних подій і, найголовніше, сприяють ефективному розвитку франкомовної комунікативної компетенції здобувачів. Залежно від функції, яку меми виконують у навчальному процесі, можна виділити меми-інформатори, меми-візуалізатори, меми-нагадування, перевірочні меми для контролю знань, меми-мотиватори, меми-релаксатори, меми-емодзі. Відбір навчальних мемів має відбуватися з урахуванням можливих лінгвістичних і соціолінгвістичних труднощів відповідно до рівня мовної підготовки здобувачів. До того ж викладач має вміти створювати свої власні меми, використовуючи відповідні комп’ютерні програми або онлайн-інструменти. Використання мемів на заняттях з французької мови доцільно починати з простих завдань, поступово ускладнюючи їх. Такий прийом роботи слід розглядати не як розвагу, а як засіб підвищення ефективності навчального процесу. Крім того, не варто зловживати мемами, оскільки в такому випадку меми втратять свою здатність викликати сильні емоції та, відповідно, свою дієвість.
The article examines the issue of using memes for teaching the French language. Today, the use of memes in the educational process has already become an "educational trend" and memes are considered as an effective and creative addition to the modern teacher’s lesson. The use of memes for teaching in general and for teaching foreign languages in particular, on the one hand, modernizes the modern education system and increases the effectiveness of the educational process, and on the other hand, it corresponds to the psychological characteristics of the new generation that has clip thinking. Memes have a powerful didactic potential, they can be used during any lesson and at any stage of the lesson. The advantages of using memes in French language classes are the following: memes allow to relax and reduce stress, increase interest in the subject and motivation, improve educational communication between learners and between the teacher and learners, develop critical thinking, analytical abilities, memory, attention, creative thinking and emotional intelligence, increase work capacity, help to follow the news and keep abreast of current events and, most importantly, contribute to the effective development of the learners’ French-speaking communicative competence. Depending on the function that memes perform in the educational process, we can distinguish informative memes, visualizing memes, reminding memes, knowledge control memes, motivating memes, relaxing memes, and emoji memes. The selection of educational memes should take into account possible linguistic and sociolinguistic difficulties in accordance with the learners’ French language level. Also, the teacher should be able to create his own memes using appropriate computer programs or online tools. Using memes in French language classes is advisable to start with simple tasks, gradually increasing their complexity. This educational technique should not be considered as entertainment, but as a means of increasing the effectiveness of the educational process. Moreover, the teacher should not abuse memes, because in this case memes will lose their ability to evoke strong emotions and, accordingly, their effectiveness.
| Тип елементу: | Стаття |
|---|---|
| Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Краля І. В. Використання мемів у викладанні французької мови / І. В. Краля, В. Волошин // Філологічна освіта: теорія, методика, практика : зб. наук. пр. : наук. записки Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. - Рівне : Ю. Кукса, 2025. - С. 70-74. |
| Ключові слова: | інтернет-меми, ефективність навчального процесу, іноземна мова, іншомовна комунікативна компетентність, здобувачі вищої освіти, функції мемів, мовні та мовленнєві завдання; effectiveness of the educational process, foreign language, foreign language communicative competence, higher education students, functions of memes, language and speech tasks |
| Тематика (за УДК): | 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови |
| Підрозділи: | Філологічний факультет > Кафедра іноземних мов |
| Користувач, що депонує: | Богдана Печончик |
| Дата внесення: | 19 Груд 2025 09:53 |
| Останні зміни: | 19 Груд 2025 09:53 |
| URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/19540 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |



