Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

THE ROLE OF METAPHORS IN THE LANGUAGE OF ADVERTISING

Kasatkina-Kubyshkina O.V. та Kuriata Y.V. (2018) THE ROLE OF METAPHORS IN THE LANGUAGE OF ADVERTISING. Молодий вчений, 2018 (№ 3.2): (55.2). с. 1-4. ISSN 2313-2167, 2304-5809

[img]
Перегляд
Текст
Kasatkina-Kubyshkina O.V., Kuriata Y.V..pdf

Завантажити (195kB) | Перегляд

Анотація

Various language strategies of advertising impact on its recipient have been outlined briefly in the article. Metaphors have been analysed as one of the most effective means of presenting advertisements. The most actual definitions of metaphors have been considered. Their various classifications and structural components have been pointed out. Seven groups of metaphors in advertising have been singled out, depending on their source and target domain, examples of such metaphors have been given.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Kasatkina-Kubyshkina O.V. The role of metaphors in the language of advertising / O.V.Kasatkina-Kubyshkina, Y.V.Kuriata // Молодий вчений. - 2018. - № 3.2 (55.2). - С. 1-4.
Ключові слова: metaphor, advertising, transfer of the meaning, cognitive mechanism, source domain, target domain
Тематика (за УДК): 6 Прикладні науки. Медицина. Техніка. Сільське господарство > 65 Керування підприємствами. Менеджмент. Організація виробництва, торгівлі, транспорту, зв'язку, поліграфії > 659 Реклама. Система інформації. Служба зовнішньої інформації та реклами (паблик рілейшнз)
8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови
Підрозділи: Філологічний факультет > Кафедра практики англійської мови
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 03 Черв 2021 06:08
Останні зміни: 03 Черв 2021 06:08
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/7601

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу