Яковишина Т.В. (2024) ІНФОРМАЦІЙНІ ВПЛИВИ НА ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ТА ТВОРЧОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ. Вісник науки та освіти, 2024 (№7(25)). с. 1166-1178. ISSN 2786-6165
Текст
Яковишина Т.В._Фахова3_2024.pdf Завантажити (1MB) |
Анотація
Стаття висвітлює актуальне в нашу воєнну добу питання: інформаційні впливи на формування національної ідентичності та творчості майбутнього вчителя початкових класів. Здійснена спроба проаналізувати сутність інформаційних впливів, їхню роль у формуванні особистості. Так, дійшли висновку, що у XXI столітті зростання інформації призвело до якісних змін у соціальному просторі. Інформаційні впливи як основний ресурс інформаційного суспільства докорінно змінюють соціальну структуру та призводять до появи нових соціальних груп та відносин між ними. Осторонь цього процесу не стоїть й освіта, яка є складовою гуманітарної сфери та безпосередньо впливає на формування і розвиток моральних, гуманістичних, громадянських цінностей та пріоритетів членів суспільства, відтак вона є і органічним чинником забезпечення стабільності країни та національної безпеки.
Підготовка майбутнього вчителя початкових класів до формування національної ідентичності та творчості – складний і тривалий багатовимірний процес, адже охоплює багатоаспектність: оновлення навчальних програм, що передбачає включення до навчальних програм курсів, присвячених українській історії, культурі, мові; усвідомлення ролі національної ідентичності у формуванні особистості, відтак національна ідентичність є ключовим аспектом формування особистості; подолання інформаційної бар’єрності; підготовка майбутнього вчителя до убезпечення дитини в інформаційному просторі за одночасного дотримання її прав і свобод, гарантованих національним та міжнародним правом; застосування інноваційних методів навчання, сучасних інформаційно-комунікативних технологій у формуванні національної ідентичності майбутніх вчителів початкових класів; формування творчих здібностей як складової національної ідентичності, адже творчість є важливим аспектом розвитку особистості і може суттєво впливати на формування громадянськості; навчання майбутніх вчителів розпізнавати негативні інформаційні впливи, як і будь-які інформаційні впливи, що діють на ментальну сферу дитини та завдають шкоди її психологічному здоров’ю, і лише опосередковано призводять до порушення фізичного стану; підготовка вчителя до ролі культурного посла, адже майбутній вчитель початкових класів має бути не лише педагогом, але й культурним посередником, його основне завдання полягає не тільки в передачі знань, але й у створенні середовища, в якому національні цінності та культура будуть розвиватися й процвітати.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Яковишина Т.В. Інформаційні впливи на формування національної ідентичності та творчості майбутнього вчителя початкових класів / Т.В.Яковишина // Вісник науки та освіти. - 2024. - №7 (25). - С. 1166-1178. |
Ключові слова: | інформаційні впливи, національна ідентичність, національна культура, підготовка майбутнього вчителя початкових класів, творчість |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 17 Філософія моралі. Етика. Практична філософія 3 Суспільні науки > 31 Демографія, соціологія, статистика > 316 Соціологія 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 07 Лист 2024 10:09 |
Останні зміни: | 07 Лист 2024 10:09 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14859 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |