Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ІНФОРМАЦІЙНІ ВПЛИВИ НА ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ТА ТВОРЧОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Яковишина Т.В. (2024) ІНФОРМАЦІЙНІ ВПЛИВИ НА ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ТА ТВОРЧОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ. Вісник науки та освіти, 2024 (№7(25)). с. 1166-1178. ISSN 2786-6165

[img] Текст
Яковишина Т.В._Фахова3_2024.pdf

Завантажити (1MB)

Анотація

Стаття висвітлює актуальне в нашу воєнну добу питання: інформаційні впливи на формування національної ідентичності та творчості майбутнього вчителя початкових класів. Здійснена спроба проаналізувати сутність інформаційних впливів, їхню роль у формуванні особистості. Так, дійшли висновку, що у XXI столітті зростання інформації призвело до якісних змін у соціальному просторі. Інформаційні впливи як основний ресурс інформаційного суспільства докорінно змінюють соціальну структуру та призводять до появи нових соціальних груп та відносин між ними. Осторонь цього процесу не стоїть й освіта, яка є складовою гуманітарної сфери та безпосередньо впливає на формування і розвиток моральних, гуманістичних, громадянських цінностей та пріоритетів членів суспільства, відтак вона є і органічним чинником забезпечення стабільності країни та національної безпеки.
Підготовка майбутнього вчителя початкових класів до формування національної ідентичності та творчості – складний і тривалий багатовимірний процес, адже охоплює багатоаспектність: оновлення навчальних програм, що передбачає включення до навчальних програм курсів, присвячених українській історії, культурі, мові; усвідомлення ролі національної ідентичності у формуванні особистості, відтак національна ідентичність є ключовим аспектом формування особистості; подолання інформаційної бар’єрності; підготовка майбутнього вчителя до убезпечення дитини в інформаційному просторі за одночасного дотримання її прав і свобод, гарантованих національним та міжнародним правом; застосування інноваційних методів навчання, сучасних інформаційно-комунікативних технологій у формуванні національної ідентичності майбутніх вчителів початкових класів; формування творчих здібностей як складової національної ідентичності, адже творчість є важливим аспектом розвитку особистості і може суттєво впливати на формування громадянськості; навчання майбутніх вчителів розпізнавати негативні інформаційні впливи, як і будь-які інформаційні впливи, що діють на ментальну сферу дитини та завдають шкоди її психологічному здоров’ю, і лише опосередковано призводять до порушення фізичного стану; підготовка вчителя до ролі культурного посла, адже майбутній вчитель початкових класів має бути не лише педагогом, але й культурним посередником, його основне завдання полягає не тільки в передачі знань, але й у створенні середовища, в якому національні цінності та культура будуть розвиватися й процвітати.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Яковишина Т.В. Інформаційні впливи на формування національної ідентичності та творчості майбутнього вчителя початкових класів / Т.В.Яковишина // Вісник науки та освіти. - 2024. - №7 (25). - С. 1166-1178.
Ключові слова: інформаційні впливи, національна ідентичність, національна культура, підготовка майбутнього вчителя початкових класів, творчість
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 17 Філософія моралі. Етика. Практична філософія
3 Суспільні науки > 31 Демографія, соціологія, статистика > 316 Соціологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 07 Лист 2024 10:09
Останні зміни: 07 Лист 2024 10:09
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14859

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу