Крижановська Т.І. та Крусь О.П. (2024) ОКРЕМІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МИСТЕЦТВА В УМОВАХ ВИКЛАДАННЯ МУЗИЧНИХ ДИСЦИПЛІН. Інноваційна педагогіка, 2024 (Т.1): Вип. 67. с. 193-196. ISSN 2663-6085, 2663-6093
Текст
Крусь, Крижановська 2024.pdf Завантажити (156kB) |
Анотація
У статті розглянуто окремі аспекти розвитку методичної компетентності здобувачів-майбутніх вчителів музичного мистецтва в умовах викладання музичних дисциплін вищого навчального закладу. Актуальність проблеми обґрунтовано сучасною необхідністю виховання самостійних, компетентних, творчо мислячих українців. Це зумовлює необхідність оновлення процесу фахової педагогічної підготовки. Так, на це зорієнтована сучасна стратегія розвитку освіти в Україні. Її метою є створення сучасної ефективної конкурентоспроможної на внутрішньому та світовому ринку системи вищої освіти, яка задовольняє потреби суспільства. За авторським визначенням методична компетентність вчителя музичного мистецтва є його здатністю до визначення завдань та змісту зазначеного предмета; виявлення освітнього потенціалу музичного мистецтва; вибору ефективної щодо накреслених завдань методики навчання; реалізації власного педагогічного авторства. Основними компонентами методичної компетентності передбачано методичні знання, тобто знання з теоретичних та практичних основ викладання дисципліни; методичні уміння як ґрунт практичної (стандартної та творчої) діяльності.Оскільки з-поміж різних видів людської діяльності мистецька у своєму багатовидовому розмаїтті особливо ефективно впливає на особистісний творчий потенціал, то автори акцентують процес підготовки фахівців освітньої галузі «Мистецтво» («Музичне мистцетво»). Особлива увага приділена емоційно-ціннісному, практично-творчому, полімистецькому, компетентнісному підходам у змісті названого курсу. Це засвідчує адекватність принципам мистецької дидактики.Автори статті вважають: методична компетентість вчителя музичного повинна формуватись та збагачуватись, зокрема, в умовах дисциплін музичного циклу. Мова йде про курси «Історія музики», «Сольфеджіо», «Гармонія». На конкретних прикладах з власного викладацького досвіду доведено: сприймання та аналіз музичних творів; творча діяльність на їх основі; мистецька комунікація; як важливі види освітньої діяльності здобувачів вищої освіти є методичними «містками» між музичними дисциплінами закладу вищої освіти та та шкільною освітньою галуззю «Мистецька освіта».
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |