Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

РЕАЛІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ ФІЗИКИ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

Галатюк Т.Ю. та Галатюк М.Ю. та Галатюк Ю.М. (2024) РЕАЛІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ ФІЗИКИ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, 2024 (Вип.30). с. 43-47.

[img] Текст
Галатюк Т., Галатюк М., Галатюк Ю..pdf

Завантажити (344kB)

Анотація

У статті розглядаються теоретичні та практичні аспекти реалізації діяльнісного підходудона-вчання фізики у новій українській школі. Стверджується, що компетентнісний підхід лежить воснові визначен-ня обов’язкових результатів навчання, а сам процес їхнього досягнення ґрунтується на діяльнісному підході. Наголошується на детермінізмі між компетентнісним і діяльнісним підходами в організації освітньогопроцесу, а саме: повноцінне формування компетентностей можливе на основі реалізації діяльнісного підходуунавчанні. Досліджена структура навчально-пізнавальної діяльності на основі декомпозиції: суб’єкт, предмет, продукт, засоби, процедура, зовнішні умови діяльності. Розрізняються поняття «навчальна діяльність»і «на-вчально-пізнавальна діяльність», Уточнюється визначення навчально-пізнавальної діяльності уконтексті ви-вчення фізики в новій українській школі. Навчально-пізнавальна діяльність розглядається якцілеспрямований, організований і керований учителем пізнавальний процес складання і розв’язання учнямиособистіснозначущих і соціально-актуальних пізнавальних задач, який визначається і регулюється системою відповідних норм і супроводжується формуванням ключових компетентностей, що характеризується якіснимизмінамивінформаційно-когнітивній, ціннісно-мотиваційній, операційно-діяльнісній, креативній сферах суб’єкта діяльності, у поєднанні з перетворенням навколишньої дійсності. На основі концептуальних положень діяльнісної теорії навчання та системно-структурного аналізу запропо-нована модель навчально-пізнавальної діяльності, яка є системною цілісністю. На основі цієї моделі пропонується технологічний інваріант діяльності учителя фізики з проектування та організації навчально-пізнавальноїдіяльності у формі відповідного плану-орієнтиру. Одним із базових компонентів професійної компетентності вчителя фізики є досвід проектування навчально-пізнавальної діяльності. Методологічною основою технологізації формування цього досвіду у процесі підготовки студентів є діяльнісна теорія навчання

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Галатюк Т. Реалізація діяльнісного підходу до навчання фізики у Новій українській школі / Т. Галатюк, М. Галатюк, Ю. Галатюк // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський нац. ун-т ім. Івана Огієнка, 2024. - Вип. 30: Проблеми сучасних науково-освітніх трансформацій у підготовці фахівців природничо-математичного профілю. - С. 43-47. - DOI:10.32626/2307-4507.2022-28.
Ключові слова: Нова українська школа, навчально-пізнавальна діяльність, діяльнісний підхід, навчання фізики, предметна компетентність.
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 372 Зміст та форма діяльності в дошкільному вихованні та початковому навчанні. Предмети усіх рівнів навчання та типів шкіл (методика)
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
5 Математика. Природничі науки > 53 Фізика
Підрозділи: Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра фізики, астрономії та методики викладання
Користувач, що депонує: Unnamed user with username Marchuk
Дата внесення: 26 Лют 2025 13:51
Останні зміни: 26 Лют 2025 13:51
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17095

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу