Shamsutdynova M.-S. (2025) THE AXIO-MOTIVATIONAL STRUCTURE OF PROFESSIONAL SELF-DEVELOPMENT OF FUTURE FOREIGN LANGUAGE SPECIALISTS. Інноватика у вихованні, 2025: Вип. 22. с. 342-354. ISSN 2411-4553
|
Текст
Маріам-Софія ШАМСУТДИНОВА.pdf Завантажити (7MB) |
Анотація
The article provides a comprehensive conceptual justification of the interaction between psychological, pedagogical, and value-based components in the process of professional self-development, which constitutes a key foundation for the effective training of highly qualified teachers. In the context of contemporary education, future teachers are expected to be capable of independent decision-making, creativity, responsibility, and continuous self-improvement. Therefore, the integration of motivational, axiological, and psychological aspects into teacher education becomes an essential condition for developing both professional competence and personal maturity.
| Тип елементу: | Стаття |
|---|---|
| Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Shamsutdynova M.-S. The axio-motivational structure of professional self-development of future foreign language specialists / M.-S.Shamsutdynova // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. - 2025. - Вип.22. - С. 342-354. DOI: 10.35619/iiu.v1i22.709 |
| Ключові слова: | axio-motivation, axio-motivational components, professional motivation, self-concept, professional values, axiological approach, self-development, teacher education |
| Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 31 Демографія, соціологія, статистика > 316 Соціологія 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови |
| Підрозділи: | Філологічний факультет > Кафедра теорії і практики іноземних мов та методики викладання |
| Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
| Дата внесення: | 22 Груд 2025 12:24 |
| Останні зміни: | 22 Груд 2025 12:24 |
| URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/19605 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |



