Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

РОЛЬ МАЛИХ ФОЛЬКЛОРНИХ ЖАНРІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ ВИРАЗНОСТІ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ДИСЛАЛІЄЮ

Шостак О.О. (2023) РОЛЬ МАЛИХ ФОЛЬКЛОРНИХ ЖАНРІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ ВИРАЗНОСТІ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ДИСЛАЛІЄЮ. Актуальнi питання гуманiтарних наук, 2023 (Вип.60): Т.4. с. 258-263.

[img]
Перегляд
Текст
Шостак О._Роль малих фольклорних жанрів для розвитку виразності мовлення дітей дошкільного віку з дислалією.pdf

Завантажити (516kB) | Перегляд

Анотація

У статті розкрито специфіку формування виразного мовлення в дітей дошкільного віку з дислалією засобами малих фольклорних жанрів. Виразне мовлення включає наявність мовних засобів, які відповідають умовам та завданням спілкування, його структурі, а також спрямоване на підсилення ефективності висловлювання, підтримку уваги й інтересу в слухача, вплив на почуття та уяву. Виразне мовлення вирізняється точністю, логічністю, чіткістю, експресивністю, образністю. Проте дошкільникам із дислалією властиве порушення виразної сторони мовлення. У дислаліків простежуються проблеми у звуковимові, у сприйнятті та відтворенні різних інтонаційних конструкцій, труднощі в логічному наголошенні, виборі правильного паузування і ритму.
The study deals with special features to develop expressive speech for pre-school children with dyslalia with the help of small genres of folklore. Expressive speech includes the presence of language means that correspond to the conditions and communication tasks, its structure, and also is focused on the strengthening of speech expressiveness, maintaining listener′s attention and nterest, influences on the feelings and imagination. Expressive speech differs with its accuracy, logic, clarity, expressiveness, imagery. However, pre-school children with dyslalia are characterized with disorders of speech expressiveness. It has been observed that children with dyslalia can have some problems in sound pronunciation, perception and reproduction of various intonation structures, difficulties in logical emphasis, choice of the right pause and rhythm.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Шостак О. Роль малих фольклорних жанрів для розвитку виразності мовлення дітей дошкільного віку з дислалією / О. Шостак // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузів. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. – Дрогобич, 2023. – Вип. 60. Том 4. – С. 258-263.
Ключові слова: дислалія, виразність мовлення, фольклор, діти дошкільного віку, логопедична робота; dyslalia, speech expressiveness, folklore, pre-school children, speech therapy work
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 372 Зміст та форма діяльності в дошкільному вихованні та початковому навчанні. Предмети усіх рівнів навчання та типів шкіл (методика)
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 376 Освіта, навчання, підготовка спеціальних груп осіб. Спеціальні школи
3 Суспільні науки > 39 Етнологія. Етнографія. Звичаї. Традиції. Спосіб життя. Фольклор > 398 Фольклор у вузькому значенні
8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти ім. Поніманської Т. І.
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 15 Лист 2023 08:25
Останні зміни: 15 Лист 2023 08:25
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/11959

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу